گروه شهری: آسمان کشور طی امروز و فردا و در آستانه تابستان، روزهای پرتلاطمی را سپری می‌کند.

درحالی‌که طی امروز و فردا آسمان استان‌های مرکزی، شمالی و شمال غرب کشور شاهد رعد و برق و بارش رگبار است، استان‌های جنوب، غرب  و جنوب غرب کشور میزبان گرد و غبار هستند.

طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده امروز استان‌های آذربایجان شرقی وغربی، اردبیل، اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سمنان، قزوین، گیلان، مازندران، قم، کردستان و گلستان شاهد رعد و برق و بارندگی پراکنده خواهند بود. این در حالی است که وضعیت رعد و برق و بارندگی در استان‌های شمال غرب کشور فردا نیز ادامه دارد.

همچنین استان‌های ایلام، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و قسمت‌هایی از استان‌های کردستان و کرمانشاه شاهد پدیده گرد و غبار خواهند بود.رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: با فعال شدن کانون‌های بحرانی گرد و غبار در بیابان‌های سوریه و عراق امروز آسمان مناطق غرب و جنوب غرب ایران غبارآلود می‌شود.

بهرام صناعی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به غیرفعال بودن چشمه‌های گرد و غبار در منطقه عنوان کرد: با غیرفعال بودن کانون‌های بحرانی تولید گرد و غبار در خاورمیانه از غلظت گرد و غبار در ایران به‌خصوص مناطق غرب و جنوب غرب کاسته می‌شود اما با فعال شدن این چشمه‌ها در خارج از ایران، سریعا اثرات آن در کشور نمایان می‌شود.

وی به تاثیر گرد و غبار ناشی از بحران دشت‌های عراق، سوریه، اردن و عربستان بر استان‌های واقع در جنوب، غرب و جنوب غرب ایران در روزهای پیش رو اشاره کرد و افزود: با غیرفعال شدن چشمه‌ها و ایجاد ناپایداری،  غلظت ذرات معلق در هوا کاهش می‌یابد اما در روزهای آینده هوای کشور متاثر از فعالیت بیابان‌های عراق و سوریه می‌شود.

کد خبر 110097

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز