سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کابوس، ننگ و خودکشی جمعی عباراتی است که مفسران در توصیف وضعیت تیم فرانسه به کار می‌برند

فرانسه‌ای که عنوان نایب‌قهرمانی جهان را یدک می‌کشد و با انتظارات بالا راهی جام جهانی شده است.

تیم ملی فوتبال فرانسه در حال حاضر یکی از سخت‌ترین بحران‌های خود را تجربه می‌کند. عملکرد دور از انتظار و رسوایی‌برانگیز ملی‌پوشان فرانسه در مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی سبب شرمساری و سرافکندگی فوتبال‌دوستان این کشور شده است.

تشکیل جلسه برای رفع بحران

پس از اخراج آنلکا، مهاجم این تیم و همچنین شورش بازیکنان علیه فدراسیون فوتبال و ریمون دومنش، سرمربی‌شان، حال سیاستمداران نیز وارد گود شده و خواسته‌اند که وضعیت کنونی با شفافیت کامل بررسی شود و اقدامات لازم برای برون‌رفت از این بحران صورت بگیرد.

به گزارش دویچه‌وله،  ژان فرانسوا لامور، وزیر سابق ورزش و نماینده پارلمان فرانسه گفته است: «من چنین وضع اسف‌بار و خجالت‌آوری را تاکنون تجربه نکرده بودم.»

«ملی‌پوشان فرانسه، غرق در گرداب مسخرگی» از جمله عباراتی است که برای توصیف وضعیت تیم ملی فرانسه روز دوشنبه (31 خرداد) به گوش می‌رسید.

حال از خانم روسلین باشلو، وزیر ورزش فرانسه خواسته شده تا به هرج‌ومرج و بحران کنونی پایان دهد. وی به درخواست نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه اقامت خود در آفریقای جنوبی را تمدید کرده و جلسه‌ای اضطراری با حضور پاتریس اورا، کاپیتان تیم ملی، ریمون دومنش، سرمربی تیم و نیز ژان پی‌یر اسکالت، رئیس‌فدراسیون فوتبال فرانسه تشکیل داده است.

ملی‌پوشان فرانسه، آماج انتقادادت رسانه‌ها

نشریات روز دوشنبه فرانسه پر بود از عنوان‌های تند و انتقادی. نشریه Parisien صفحه اول شماره‌ این روز خود را به این موضوع اختصاص داده و مقاله‌ای تحت این عنوان منتشر کرده است: «تیم فرانسه باعث ننگ ما شده است».

«انفجار درونی فوتبال فرانسه» و «رسوایی محض» از دیگر عنوان‌هایی است که به چشم می‌خورد.

تساوی بدون گل در برابر تیم ملی اروگوئه و شکست شگفتی‌آفرین ملی‌پوشان فرانسه از مکزیک پدیدآورنده‌ بحران کنونی‌اند. نیکولاس آنلکا، مهاجم تیم ملی فرانسه نیز پس از آنکه دومنش، سرمربی تیم را به شدت مورد توهین قرار داد، از تیم اخراج شد و این رویداد نیز اعتصاب ملی‌پوشان فرانسه را به دنبال داشت. دعوایی سخت میان پاتریس اورا، کاپیتان تیم و روبرت دوورن، مربی تمرینات بدنی و استقامات تیم و همچنین کناره‌گیری ژان لویی والنتین، این بحران را کامل کرده است.

تیم ملی فرانسه در آخرین دیدار خود به مصاف تیم میزبان، آفریقای جنوبی می‌رود؛ تیمی که خود زخم‌خورده است و برای حفظ آبرو و شاید شانس صعود به دور بعد، تنها در پی یک چیز است: غلبه بر فرانسویان.

کد خبر 110223

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز