چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین- مریم دری‌منش: دوئل بین تیم‌های ملی آلمان و آرژانتین واقعا دیدنی است

پنج رویارویی در جام‌های جهانی که دوتای آن در فینال بوده است.

1- برای اولین بار این دو تیم در 8 جون سال 1958 در دور مقدماتی جام جهانی در مالمو سوئد به مصاف هم رفتند.

در مقابل 33000 تماشاگر تیم آلمان 3 بر 1 به برتری رسید. کاپیتان فریتس والتر (راست) در نبرد با روسی،‌ مدافع آرژانتین دیده می‌شود.

2- آمادو رائول کاریوزو، دروازه‌بان آرژانتین که در اینجا یک توپ ارسالی از نقطه کرنر توسط مهاجم آلمان، آلفرد اشمیت (وسط) را مهار کرده است.

3- دومین مبارزه در جام جهانی 1966 در ویلاپارک بیرمنگام برنده‌ و نیز گلی دربرنداشت. در اینجا اووه زلر (شماره 9) پیروز نبرد هوایی با روبرتو پرفومو آرژانتینی شده است. هلموت هالر، ‌هم‌تیمی زلر (وسط) به این صحنه می‌نگرد.

4- نمایی از بازی خشن در نبرد دو بازیکن، هلموت هالر (راست) و روبرتو پرفومو، هردو در حال برگردان زدن دیده می‌شوند. خوزه آلبرشت، هم‌تیمی او در این بازی از زمین اخراج شد و پس از پنج دقیقه جرو بحث زمین را ترک کرد. فیفا واکنش نشان داده و از سال 1970 کارت‌های زرد و قرمز را مرسوم کرد.

5- در دیدار دوستانه‌ای در 5 جون سال 1977 در بوینوس آیرس،‌ تیم آلمان با نتیجه 3 بر 1 بر میزبان غلبه کرد. اریش بر (نفر دوم از راست) سعی در دریبل کردن دو حریف آرژانتینی دارد. هم‌تیمی‌های  او، رولف روسمان (راست)، راینر بونهوف و برتی فوگتس شاهد این صحنه هستند.

6- رودیگر آبرامچیک، بازیکن باشگاه شالکه در مقابل 63000 تماشاگر در حال شوت کردن توپی است که به گل تبدیل نشد. هم‌باشگاهی او،‌ کلاس فیشر، برخلاف وی دو بار دروازه آرژانتین را گشود تا تنها  پیروزی رسمی آلمان در آرژانتین تا زمان حال رقم بخورد.

7- در مینی جام‌جهانی مذکور در اول ژانویه سال 1981 در مونته ویدئو، زنجیر رکورد یوپ دروال،‌ سرمربی آن زمان آلمان پاره شد. آلمانی 1 بر 2 مغلوب آرژانتین شد. دراینجا کاپیتان آرژانتین، دانیل پاسارلا روی کارل هاینتس رومنیگه (وسط) خطا می‌کند.

8- گل پیروزی‌بخش برای آرژانتین در دقیقه 88. هارالد شوماخر، گلر آلمان نمی‌تواند ضربه رامون دیاز را مهار  کند.

9- سومین دوئل دو تیم، اولین رویارویی در فینال یک جام جهانی بود. در 29 آوریل سال 1986 تیم آلمان در مکزیکوسیتی با نتیجه 2 بر 3 از آرژانتین شکست خورد. یک اشتباه از تونی شوماخر،‌ دروازه‌بان آلمان، گل اول حریف را رقم زد.

10- دیگو مارادونا، کاپیتان آرژانتین بازیکن برجسته دیدار فینال بود.

11-  چهار سال بعد در 8 جولای 1990 تیم آلمان در ورزشگاه المپیک شهر رم انتقام گرفت. در این دیدار تیم تحت رهبری فرانتس بکن‌بائر با نتیجه  1 بر 0 به برتری رسید تا پس از سال‌های 1954 و 1974 سومین قهرمانی آلمان در یک جام جهانی رقم بخورد. در این صحنه رودی فولر (وسط) توسط خوان سیمون (چپ) و خوزه سریزوئلا متوقف می‌شود.

12-  گل پیروزی‌بخش آلمان را آندریاس برمه (شماره 3) از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

13- در دور مقدماتی جام کنفدراسیون‌ها در 21 جون سال 2005 در نورنبرگ دو تیم با تساوی 2 بر 2 امتیاز بازی را بین خود تقسیم کردند. سباستین دایسلر (راست) و آندریاس هینکل (وسط) مانع تصاحب توپ توسط خوان سورین آرژانتینی می‌شوند.

14- کوین کورانی (چپ)  گل اول آلمان را به ثمر رساند. هم‌تیمی وی،‌ پر مرتزاکر در شادی او سهیم می‌شود.

15- در 30 جون سال 2006 و این بار در ورزشگاه  المپیک برلین دو تیم برای چهارمین مرتبه در یک جام جهانی به مصاف هم رفتند که تیم آلمان در ضربات پنالتی پیروز میدان شد. در این دیدار ابتدا آرژانتین با یک گل از  آلمان پیش افتاد. در این صحنه ینس لمان، گلر آلمان و فیلیپ لام (راست) نمی‌توانند مانع گلزنی آیالا با ضربه سر شوند.

16- میروسلاو کلوزه در دقیقه 80 با ضربه سر گل تساوی را وارد دروازه آرژانتین کرد. فرانکو،‌ گلر آرژانتین هیچ شانسی در مقابل او ندارد.

17- اولیور کان، دروازه‌بان ذخیره آلمان‌ها (چپ) پیش از نواختن ضربات پنالتی توصیه‌های مهمی به ینس لمان می‌کند که نتیجه‌بخش بوده و آلمان با برتری 4 بر 2 راهی نیمه نهایی می‌شود.

18- آخرین بارهم  دو تیم در تاریخ 3 مارس در یک دیدار دوستانه در مونیخ به دیدار هم رفتند. این دیدار با تک گلی که رنه آدلر،‌ گلر آلمان دریافت کرد به سود حریف به پایان رسید. لیونل مسی (چپ)، ستاره آرژانتین در نبردهای تن به تن بسیاری با میشائیل بالاک،‌ کاپیتان آلمان دیده شد.

19- صحنه قبل از گل. رنه آدلر، دروازه‌بان آلمان بیهوده می‌کوشد تا توپ گونزالو هیگواین (وسط) را مهار کند. پر مرتزاکر، مدافع آلمان هم نمی‌تواند مانع هیگواین شود.

کد خبر 110700

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز