همشهری آنلاین: تیم ملی فوتبال اوروگوئه پس از 40 سال بازهم به نیمه نهایی یک جام جهانی رسید.

دو تیم فوتبال اوروگوئه و غنا از مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام جهانی 2010 در آخرین ساعات جمعه شب (11 تیر) به مصاف هم رفتند.

 نیمه اول این دیدار که در ورزشگاه ساکرسیتی شهر ژوهانسبورگ برگزار شد، با گل دقیقه 2+45 مونتاری به سود غنا به پایان رسید. با شروع نیمه دوم شاگردان اسکار تابارز درصدد جبران گل خورده برآمدند و نتیجه آن هم گل دقیقه 55 دیگو فورلان از روی یک ضربه ایستگاهی بود. این بازی در پایان 90 دقیقه با همین نتیجه به اتمام رسید.

 در دو نیمه پانزده دقیقه‌ای هم حملات متعدد دو تیم که کاملا عصبی بودند کاری از پیش نبرد. اما در ثانیه‌های پایانی وقت دوم اضافه سوارز،‌ بازیکن اوروگوئه توپ مهاجمین غنا را با دست از روی خط دروازه بیرون کشید تا علاوه بر نجات دروازه تیمش،‌ با کارت قرمز داور از زمین مسابقه اخراج شده و یک پنالتی تقدیم تیم غنا کند. جیانT ستاره غنا پشت توپ قرار گرفت و در حالی که بلافاصله پس از زدن این ضربه نیمه دوم وقت اضافه به اتمام می‌رسید، در کمال ناباوری بخت مسلم صعود تیمش را در دقیقه 2+120 به هدر داد. بدین ترتیب ضربات پنالتی تعیین کننده برنده بازی شد.

 اولین پنالتی را تیم اوروگوئه توسط فورلان تبدیل به گل کرد. جیان نیز که چند دقیقه قبل از آن پنالتی‌اش را در بازی از دست داده بود، این بار با گل کردن توپ، اشتباه خود را تاحدی جبران کرد. پنالتی دوم اوروگوئه و غنا به ترتیب توسط ویکتورینو و آپیاه به تور دروازه نشست. اسکوتی پنالتی سوم اوروگوئه را به ثمر رساند،‌ اما ضربه جان منسا را موسلرا، گلر اوروگوئه مهار کرد. پریرا هم پنالتی تیمش را بالای دروازه زد تا نتیجه تا اینجای کار مساوی باشد. اما موسلرا این بار هم تسلیم بازیکن غنا نشد و ضربه آدیاه را گرفت تا اوروگوئه با آخرین ضربه پنالتی توسط آبرئو برنده این ماراتن نفس‌گیر و دیدنی شده و با حذف غنا تیمش را بعد از 40 سال راهی نیمه نهایی کند.

اندوه جیان پایانی ندارد.

 اوروگوئه در دیدار بعدی باید به مصاف هلند برود که برزیل را از گردونه رقابت‌ها کنار زده است.

کد خبر 110797

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز