گروه اجتماعی- مینا شهنی: به بازنشستگان پیش از 79 بار دیگر وعده داده شد که مطالبات معوقشان پرداخت خواهد شد.

سرپرست سازمان بازنشستگی کشور اعلام کرده که تمامی مطالبات باقیمانده پاداش پایان خدمت بازنشستگان قبل از سال 79 تحت پوشش این صندوق تا پایان شهریور ماه امسال پرداخت خواهد شد.

آنچه ایراندخت عطاردیان بر آن تأکید کرده است اشاره به تصمیم دولت دارد؛ چرا که بنابر اخبار منتشر شده دولت تصمیم گرفته است تا بودجه‌ای برای پرداخت این مطالبات در نظر بگیرد.

محاسبات سازمان بازنشستگی کشوری رقم نهایی این بدهی را 100میلیارد تومان برآورد کرده‌است و سرپرست این سازمان هم اعلام کرده که دولت بنا دارد تا این مبلغ را پیش از شهریور به حساب سازمان بازنشستگی واریز کند.

اما راه حلی که دولت برای رفع این بدهی خود به بازنشستگان در نظر گرفته، واگذاری سهام شرکت پتروشیمی جم است نه پرداخت پول نقد؛ ‌راه حلی که سال گذشته هم اعلام شد و هرگز به واقعیت نزدیک نشد.

از دری دیگر

پارسال اعلام شد که واگذاری سهام پتروشیمی جم به سازمان بازنشستگی کشوری با مخالفت هیأت عمومی دیوان عدالت اداری روبه‌رو شده و یک طرح اصلاحی برای حل این مشکل تهیه شده‌است.

با اظهار نظر جدید سرپرست سازمان بازنشستگی کشوری به‌نظر می‌رسد که مشکل هیأت عمومی دیوان عدالت اداری برای واگذاری سهام پتروشیمی جم حل شده‌است و دیگر مانعی بر سرراه این واگذاری دیده نمی‌شود، پس دولت می‌تواند نسبت به واگذاری اقدام کرده و سازمان بازنشستگی کشوری هم سهام را تبدیل به پول نقد  نماید و  به حساب بازنشستگان واریز کند.

کسانی که پیش از سال 79بازنشسته شده‌اند اگر با 30سال سابقه خدمت دولتی به افتخار بازنشستگی رسیده‌باشند از سال 1349 در استخدام دولت بوده‌اند و میانگین سنی‌شان را می‌توان 65 سال فرض کرد که از 10 سال پیش تا‌کنون از دولت طلب دارند.

حتی اگر بپذیریم که احقاق حقشان از سال 1382 نیز براساس رأی دیوان عدالت اداری بر دولت واجب شده، حداقل 7 سال ، که از دولت طلبکارند و به هر حال می‌توان آنان را در گروه صبورترین طلبکاران جای داد.

کد خبر 110884

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز