موضوع نحوه هزینه کرد اعتبارات مندرج در ردیف‌های بودجه‌ای با عنوان کمک به زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی، حمل‌ونقل و خدمات شهری توسط بخش خصوصی و نهادهای مدنی،

توسعه مشارکت مردمی در اداره شهر تهران و تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در این امور که به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده،  اجرایی می‌شود.سید محمد هادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: آیین‌نامه اجرایی تبصره مذکور  به تصویب شورای بازنگری و اصلاح نظام‌های برنامه‌ریزی و اجرایی شهرداری تهران رسید و زمینه اجرای آن فراهم شده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی درخصوص موارد پرداخت تسهیلات قابل اعطا به متقاضیان گفت: تسهیلات قابل اعطا به 3بخش تقسیم شده است که به‌صورت تامین مابه‌التفاوت سود بانکی تسهیلات اعطایی،

پرداخت بخشی از هزینه ساخت به‌صورت کمک و پرداخت بخشی از هزینه ساخت از محل وجوه اداره شده در اختیار بانک عامل (بانک شهر) خواهد بود.ایازی درخصوص خدمات مشمول این آیین‌نامه افزود: خدمات مشمول این آیین‌نامه در 5 عنوان امور اجتماعی، امور فرهنگی، امور ورزشی، امور حمل‌ونقل و امور خدمات شهری است که بخش‌های خصوصی فعال در این زمینه‌ها می‌توانند از موارد پرداخت تسهیلات این آیین‌نامه استفاده کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری در تشریح موضوعات فعالیت ادامه داد: در امور اجتماعی فعالیت‌هایی مانند ساخت و توسعه مراکز شبانه روزی نگهداری معتادان، متکدیان و گرمخانه‌ها یا احداث مراکز کارآفرینی و احداث مراکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است.

در امور فرهنگی نیز به اموری نظیر ساخت و توسعه کتابخانه‌های عمومی، مساجد، موزه، سینما و مراکز نمایش هنرهای تجسمی،  ساخت و توسعه مراکز فرهنگی پرداخته می‌شود.

در حوزه ورزش نیز تسهیلات به ساخت و توسعه زمین‌های چمن مصنوعی و طبیعی وساخت مجموعه‌های ورزشی سرپوشیده و روباز تعلق می‌گیرد. ایازی در رابطه با سقف پرداخت تسهیلات افزود: در این آیین‌نامه جزئیات به‌طور کامل و دقیق تعیین شده است. در آیین‌نامه،‌ تسهیلات اعطایی برای بعضی از موارد 500 میلیون ریال و برای بعضی دیگر از موارد تا 150 میلیون ریال خواهد بود.

سخنگوی شهرداری تهران درخصوص مرجع تشخیص پرداخت تسهیلات گفت: ستادهای راهبری مشارکت‌های اجتماعی مناطق 22گانه مرجع تشخیص و پرداخت هستند و این ستادها در مناطق موظف شده‌اند با فراخوان مشارکت مردمی درخواست‌ها را جمع‌آوری و یک نسخه از آن را به دبیرخانه ستاد مرکزی راهبری مشارکت‌های اجتماعی ارسال کنند.

کد خبر 110985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز