گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: 60 هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های خارج از کشور تحصیل می‌کنند و در مقابل 16 هزار دانشجوی غیر‌ایرانی جذب دانشگاه‌های ایران شده‌اند.

معاون دانشجویی وزارت علوم با بیان این آمار اعلام کرد: 3هزار و500 نفر از 16 هزار دانشجوی غیر‌ایرانی در دانشگاه‌ها و 12 هزار و 500 نفر نیز در جامعه‌‌المصطفی به تحصیل مشغول هستند.

البته 800 نفر از این دانشجویان بورسیه هستند و مابقی با هزینه شخصی در ایران تحصیل می‌کنند. محمود ملاباشی در حاشیه هشتمین دوره جشن دانش‌آموختگی دانشجویان غیر‌ایرانی دانشگاه‌های کشور در پاسخ به  پرسش همشهری مبنی بر اینکه چه تعداد دانشجوی ایرانی در خارج بورسیه هستند؟

به گفتن این جمله اکتفا کرد: «امروز روز دانشجویان غیر‌ایرانی است.»  به گفته ملاباشی، آیین‌نامه پذیرش دانشجوی خارجی تغییر کرده و رویکرد امسال وزارت علوم، پذیرش دانشجوی خارجی در مقطع تحصیلات تکمیلی است و در نظر داریم در دوره کارشناسی پذیرش دانشجو محدود شود و پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی باشد.

وی گفت: تربیت دانشجویان خارجی نیز مانند تربیت دانشجویان ایرانی اهمیت دارد و ایران در پذیرش دانشجویان غیرایرانی با هزینه شخصی در هیچ مقطع تحصیلی محدودیتی ندارد. همچنین بودجه بورسیه برای دانشجویان غیرایرانی از سال 84 تاکنون دست‌کم 3 برابر شده است.

کد خبر 111052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز