گروه بین الملل: هند و پاکستان در قدم دیگری برای کاهش اختلاف‌های 2کشور با ادامه مذاکرات خود موافقت کردند

وزیران امور خارجه هند و پاکستان پس از دیدار چندساعته خود در اسلام آباد این مذاکرات را سازنده و مفید توصیف و بر ادامه آن تاکید کردند. شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در نشست خبری مشترک پس از این دیدار اعلام کرد: باید به دیدگاه‌های هند احترام بگذاریم و آنان نیز دیدگاه‌های پاکستان را درک کنند و به آن احترام بگذارند.

وی گفت:‌ دیدارهای ما ارزشمند بود و این مذاکرات را در آینده ادامه خواهیم داد. اس‌ام کریشنا، وزیر امور خارجه هند هم ضمن دعوت از همتای پاکستانی خود برای سفر به دهلی نو تاکید کرد: پاکستان به وی اطمینان داده است گام‌هایی برای تسریع در محاکمه 7مظنون حملات سال2008 در بمبئی برخواهد داشت. روابط هند و پاکستان پس از حملات تروریستی سال 2008 به‌شدت دچار تنش شد و روند مذاکرات صلح دوطرف به حالت تعلیق درآمد.

وزیر امور خارجه هند همچنین در سفر خود با آصف علی زرداری، رئیس‌جمهوری و یوسف رضا گیلانی نخست‌وزیر پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد. زرداری در این دیدار با معرفی تروریسم به‌عنوان دشمن مشترک 2کشور اعلام کرد: آغاز مجدد مذاکرات جامع صلح باعث پایان بی‌اعتمادی بین دوطرف می‌شود.

وی تنها راه بازگشت ثبات و امنیت به منطقه را احیای روابط بین هند و پاکستان دانست و تاکید کرد: سازمان‌های امنیتی 2کشور باید با تبادل سریع اطلاعات برای مبارزه با تروریسم تلاش کنند.

سفر وزیر امور خارجه هند به پاکستان در حالی صورت گرفت که 24 ساعت پیش از آغاز آن جی.کی پیلای، وزیر کشور هند سازمان اطلاعاتی پاکستان را متهم به سازماندهی حملات تروریستی بمبئی کرده بود.

کد خبر 111683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز