همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش در حاشیه گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور، گفت: سیاست آموزش و پرورش این است که نباید حتی یک دانش‌آموز از مدرسه اخراج شود.

مدرسه

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس همه مسوولین نظارت می‌کنند و مدیران برای حفظ شان و جایگاه آموزش و پرورش باید از دریافت شهریه جلوگیری کنند .

وی همچنین در باره مباحث گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ، تصریح کرد: در این جلسه درجه بندی مدارس و مجتمع‌های روستایی بحث و بررسی شد.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش مجتمع‌های روستایی در مرداد ماه تشکیل و مدارس ابتدایی به پنج درجه و مدارس راهنمایی به چهار درجه تقسیم بندی می‌شوند، در حالی که هر کدام از این دوره‌ها در سنوات قبل دارای 9 درجه بودند.

حاجی‌بابایی در ادامه بیان کرد: بر اساس مصوبات ساماندهی مدارس از امسال به جای دفتردار، معاون اجرایی در مدرسه خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر لغو مرحله دوم آزمون استخدامی ضمن تکذیب این خبر ، توضیح داد: مرحله دوم آزمون استخدامی به صورت استانی برگزار می‌شود که در این راستا در همه استان‌ها کمیته اجرایی تشکیل شده که تا 15 مرداد ماه نیز باید نتایج را اعلام کنند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با بیان اینکه در مرحله دوم استخدامی یکصد هزار نفر مصاحبه خواهند شد، خاطرنشان کرد: در شهریور ماه سال جاری کلاس‌های ضمن خدمت برای تمام پذیرفته شدگان آزمون استخدامی برگزار خواهد شد.

کد خبر 112351
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز