همشهری آنلاین: اگر نمایشگر شما امکان نمایش کل تصویری را که می‌خواهید، برایتان فراهم نمی‌کند، غصه ندارد، به راحتی می‌توانید آن را بزرگ‌تر کنید

Second Monitor

خبرگزاری آلمان از مونیخ گزارش داد، یک نمایشگر دوم می‌تواند به کمک‌تان بیاید و حتی وضوح تصویر بالاتر و کیفیت بهتری از تصویر را به شما ارایه دهد.

در برخی مواقع حتی می‌توان یک نمایشگر سومی را هم به رایانه متصل کرد. نمایشگرهای کمکی عموما راحتی شما را هنگام کار با رایانه افزایش می‌دهد.

رابرت کرافت از پورتال رایانه‌ای chip.de می‌گوید: نمایشگر دوم فضای کاری مجازی PC یا لپ تاپ شما را توسعه می‌دهد.

با این روش می توان انجام چند کار به صورت همزمان را به شکلی ساده تر انجام داد، برای مثال می توانید فیلم مسافرت تان را روی نمایشگر دوم به نمایش بگذارید و در همین حال مشغول ویرایش آن در نمایشگر نخست خود باشید، آنهم بدون اینکه خود را با کوچک و بزرگ کردن پنجره های باز شده، آزار دهید. همین مثال را می توان درباره برنامه های آفیس تکرار کرد، مثلا می توانید همیشه صفحه ایمیل خود را بر روی نمایشگر دوم باز نگه دارید.

بررسی که مایکروسافت چند سال پیش انجام داد، نشان داد که داشتن دو نمایشگر موجب می شود بتوان کارها را به شکلی موثرتر انجام داد. این توسعه فضای کاری مجازی از طریق اثر موسوم به Widescreen انجام می گیرد به این ترتیب که حوزه نمایشی بزرگ تر و چند بخشی، کار با رایانه را ساده تر ساخته و به طور میانگین بهره وری را تا 10 درصد افزایش می دهد. این تحقیق مشخص کرد که اگر یک بار از نمایشگر دوم استفاده کنید، دیگر هیچگاه حاضر به بازگشت به وضعیت قبل نخواهید بود.

دلیل دیگر برای انتخاب داشتن نمایشگر دوم، دست یافتن به وضوح تصویر بالاتر است. رابرت کرافت معتقد است: "این امر به ویژه در مورد لپ تاپ ها صدق می کند."

نمایشگرهای 22 اینچی با وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل یا بالاتر از آن مناسب نمایش فیلم های HD هستند.

کابل اتصال نمایشگر و رایانه معمولا همراه با نمایشگر عرضه می شود. سخت افزار اضافی فقط در صورتی مورد نیاز است که رایانه فاقد درگاه DVI، HDMI یا نمایشگر باشد و نمایشگر چنین درگاهی داشته باشد. پائین ترین مدل مشترک میان دستگاه ها همیشه درگاه آنالوگ VGA است که عموما تصویری دارای کیفیتی پائین تر از درگاه DVI ارایه می دهد.

کرافت توضیح می‌دهد: "اگر کابل فاقد اتصال مناسب باشد، آن وقت باید دنبال آداپتور تبدیل سیگنال DVI یا VGA باشید."

این آداپتورها گاهی اوقات هنگام خرید نمایشگرها عرضه می شوند. معمولا نرم افزار خاصی برای استفاده از این حالت مورد نیاز نیست.

در بسیاری از موارد بلند بودن کابل ها موجب کاهش داده های تصویری می شود که به گفته کرافت "این امر منجر به در هم ریختگی و حذف برخی عناصر تصویری به ویژه در صحنه هایی از فیلم که شامل تحرک بسیاری است، می شود."

برای جلوگیری از این حالت، باید از استفاده از کابل های بلندتر از دو متر خودداری کرد. اگر نیاز به متراژی فراتر از این حد دارید، بدانید که طول کابل نباید از پنج متر بیشتر شود و علاوه بر این باید حتما کابل با کیفیت بالا تهیه کرده باشید.

مایکل شملزل از مجله آلمانی دنیای رایانه (PC Welt) می گوید، سیستم عامل هم در استفاده از نمایشگر دوم نقش دارد. در حالی که ویندوز 7 و ویستا به صورت خودکار این دستگاه را می شناسند، ویندوز XP اغلب نیاز به درایورهای گرافیکی دیگری پیدا می‌کند که پس از نصب باید دوباره سیستم را راه اندازی کنید

کد خبر 112830
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز