همشهری آنلاین: شرکت‌های امنیت سایبر از جمله سیمانتک اخطار داده‌اند که وجود یک رخنه امنیتی در تبلت آی‌پد و گوشی‌‌های آی‌فون به هکرها اجازه نفوذ به این گجت‌ها را می‌دهد

ipad-iphone-vulnerability

به گزارش رویترز، شرکت سیمانتک به همراه به دو شرکت دیگر به نام‌های Lookout و Vupen می‌گویند این رخنه در بخشی از سیستم عامل iOS اپل قرار دارد که سیستم عامل این دو دستگاه به علاوه دستگاه iPod Touch‌ است.

 ناتالی هریسون، سخنگوی شرکت اپل در این باره می‌گوید که شرکتش از وجود این مشکل امنیتی آگاه و در حال پیگیری موضوع است. براساس اطلاعات منتشر شده از این سه شرکت، هکرها برای استفاده از این رخنه کافیست کاربر را برای ورود به آدرس یک وب‌سایت که در فایل PDF آلوده‌ای نوشته شده ترغیب کنند. سپس هکر می‌تواند کنترل کامل دستگاه مورد نظر را بدست گیرد.

 این مشکل امنیتی یکی از چند رخنه‌ در سیستم عامل دستگاه‌های همراه اپل است که در چند هفته گذشته توسط متخصصان امنیت سایبر کشف شده‌است. شرکت‌کنندگان در کنفرانس امنیتی بلک‌هت نیز چند هفته گذشته در مورد وجود چند رخنه امنیتی در سیستم عامل اندروید اخطار دادند.

 ابزار ارتباطی همراه نظیر تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند در چند سال اخیر مورد حمله گسترده هکرها قرار گرفته‌اند چرا که سیستم عامل‌ها آن‌ها با اندازه سیستم عامل‌های کامپیوترهای شخصی پیچیده شده‌اند. همچنین این ابزار محلی برای ذخیره اطلاعات شخصی شده‌اند که همین امر آن‌ها را به هدف مناسبی برای مجرمان سایبر تبدیل کرده‌است.

کد خبر 113143

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز