گروه شهری: در طول 3 روز گذشته حدود نیم میلیون نفر در جشنواره بزرگ مشارکت‌شهروندی و خدمات شهری در بوستان گفتگو شرکت کرده‌اند.

شهر-جشنواره خدمات شهری

به گفته حسین کلخورانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، تعداد بازدید کننده‌ها هر روز نسبت به روز گذشته با دوبرابر افزایش مواجه شده است. اگر استقبال به همین منوال پیش برود طی امروز و فردا تعداد بازدیدکنندگان به رقم بسیار بالایی خواهد رسید.
وی با اعلام اینکه هر شب از نمایشگاه بازدید کرده استقبال شهروندان را از غرفه‌های مختلف، ارزیابی می‌کند ، گفت: غرفه منطقه 3 شهرداری به‌دلیل ابتکارات جذابی که در معرفی یکسری گیاه به خرج داده با بیشترین استقبال از سوی مردم مواجه شده است.

کلخورانی با تاکید بر اینکه این جشنواره بهترین کلاس نحوه آموزش و انتقال مفاهیم شهروندی است، اظهار داشت: هر شب از ساعت 18 تا 22 مراسم قرعه‌کشی برپا می‌شود که در آن مفاهیم شهروندی که در طول نمایشگاه با روش‌های جذاب به مردم آموزش داده شده به مسابقه گذاشته شده و به برندگان آن جوایزی اهدا می‌شود.

به گزارش همشهری، علاوه بر غرفه‌های تفریحی ویژه کودکان و بزرگسالان 13 واحد در نمایشگاه مشارکت‌شهروندی و خدمات شهری فعالیت دارند که در این‌باره کلخورانی گفت: همه این 13 واحد جنبه آموزشی و تقویت مشارکت شهروندی در اداره شهر دارد که با توزیع فرم‌های نظر سنجی در موضوعات مختلف شهری و دریافت پیشنهادها و انتقادات شهروندان به نوعی کار ارزیابی دنبال می‌شود.
وی همچنین بیشترین میزان استقبال مردم را از واحدهای فضای سبز و زیبا‌سازی‌ شهرداری منطقه 3 و کمترین استقبال را از غرفه بازیافت اعلام کرد.

این درحالی است که به گفته معاون خدمات شهری، تلاش بسیاری برای جلب توجه بازدید‌کنندگان به غرفه بازیافت زباله و تبدیل مواد شده بود اما باز هم با استقبال چندانی مواجه نشدیم به همین دلیل وی از افزایش تعداد مسابقات آموزشی به‌عنوان راهکاری برای جلب توجه مردم به مفاهیم پسماند و ضرورت‌های بازیافت مواد خبر داد.

کلخورانی همچنین استقبال مردم را از نشست‌های علمی در سالن اجتماعات نمایشگاه بوستان گفتگو خوب ارزیابی کرد و گفت: یکی از این نشست‌ها با موضوع زیبایی‌شناسی بود که شرکت‌کنندگان زیادی داشت.وی ادامه داد: در نظر داریم تا پایان سال 2 نمایشگاه دیگر نیز برگزار کنیم؛ یکی نمایشگاه گل و گیاه در مهر ماه و دیگری در اواخر سال‌جاری است.

معاون خدمات شهری افزود: در این نمایشگاه‌ها به‌دلیل اینکه با مخاطبان زیادی به‌ویژه خانواده‌ها مواجه خواهیم بود نمایشگاه جنبی هم در موضوع مشارکت شهروندی بر پا خواهیم کرد و بدین وسیله ارتباط خود را با مردم تداوم خواهیم داد.

کد خبر 113166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز