دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۵ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

روه اقتصادی: به دلیل به‌کارگیری تکنولوژی قدیمی و تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ناکارآمد در شبکه دولتی ارتباطات سیار، این شبکه از کیفیت و خدمات مناسبی برخوردار نیست.


به گزارش همشهری، مشکلات ایمنی و امنیتی مختلفی در این شبکه وجود دارد که یکی از این مشکلات امکان کپی سیمکارت و استفاده‌های غیرقانونی از سیمکارت‌های متعلق به دیگران است.
این امر اگرچه برای مصرف کنندگان و مردم عادی در شبکه مخابرات کشور مشکلی ایجاد نمی‌کند ولی در صورت عدم برنامه‌ریزی برای اصلاح آن مشکلات بیشتر و عمیق‌تری در این شبکه رخ خواهد داد.  در هفته اخیر، برخی رسانه‌های گروهی از مشکلات شبکه ارتباطات سیار دولتی از جمله امکان کپی سیمکارت خبر داده‌اند.
خبرگزاری فارس گزارش داد: با توجه به این‌که تا پایان سال گذشته واگذاری سیمکارتهای دولتی با تکنولوژی قدیمی بوده است، حدود 8 میلیون سیمکارت دولتی که معادل نیمی از سیمکارتهای موجود است قابل کپی و سوءاستفاده است.
 یک مقام آگاه اظهار داشت: کپی سیمکارت تلفن همراه طبق اعلام کارشناسان مخابراتی تنها بر روی سیمکارتهای دولتی قابل اجراست. در حال حاضر 13 میلیون و 600 هزار سیمکارت توسط دولت واگذار شده است که حدود 60 درصد آن با تکنولوژی قدیمی است و قابل کپی کردن می‌باشد. شرکت مخابرات به عنوان متولی سیمکارت دولتی موظف به جمع‌آوری سیمکارت با تکنولوژی قدیمی است. رقم تقریبی برای تعویض این نوع سیمکارت برای بیش از 8 میلیون مشترک حدود 24 میلیارد تومان است؛ یعنی هزینه‌ای معادل 30 هزار ریال برای هر سیمکارت که دولت باید متقبل شود.
کد خبر 11326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز