گروه شهری: توافقنامه خدمات‌رسانی تاکسیرانی شهر تهران به‌عنوان سرویس مدارس به دانش‌آموزان، دیروز بین شهرداری و آموزش و پرورش شهر تهران منعقد شد.

taxi

در حضور نمایندگان رسانه‌های گروهی، توافقنامه‌ای برای خدمات رسانی تاکسیرانی شهر تهران به‌عنوان سرویس مدارس با حضور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، رئیس آموزش و پرورش تهران و نماینده راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به امضا رسید.

براساس این گزارش معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این باره گفت: همواره تردد ایمن و سلامتی دانش‌آموزانی که با سرویس مدرسه سفر می‌کنند، از دغدغه‌های والدین بوده که با انعقاد قرارداد بین تاکسیرانی و آموزش و پرورش خدمات‌رسانی خودروهایی که کمتر از 5 سال سن دارند و از نظر ایمنی هم مورد تایید هستند و همچنین استفاده از رانندگان مجرب به‌عنوان راننده سرویس مدارس، والدین می‌توانند از رفت و آمد فرزندانشان اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند.

تشکری هاشمی تصریح کرد: در تلاشیم تا امسال از روز نخست، سرویس مدارس نسبت به جابه‌جایی دانش‌آموزان اقدام کنند تا شاهد تسهیل ترددها باشیم و والدین برای رساندن فرزندانشان به مدرسه از روز نخست دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی ادامه داد: در گذشته بسیاری از خودروهایی که به‌عنوان سرویس مدرسه به دانش‌آموزان خدمات رسانی می‌کردند فاقد ایمنی لازم بودند اما تاکسی‌هایی به‌عنوان سرویس مدرسه فعال خواهند شد که ملزم به دریافت برگه معاینه فنی بوده و از نظر فنی این خودروها کاملا مورد بررسی قرار می‌گیرند.

همچنین تمام رانندگان سرویس مدارس تحت آموزش‌های ویژه قرار می‌گیرند و افرادی برای این مهم انتخاب می‌شوند که صلاحیت اخلاقی لازم را داشته باشند. تشکری‌هاشمی تاکید کرد: همچنین نرخ سرویس مدارس کاملا براساس مصوبه شورای شهر خواهد بود و درصورتی‌که والدین هرگونه تخلفی را در این مورد مشاهده کردند می‌توانند تخلف صورت گرفته را از طریق سامانه 1888 اعلام کنند تا با متخلفان به‌صورت جدی برخورد شود.

وی همچنین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در مورد طرح تغییر ساعات کاری ادارات و مدارس گفت: پیشنهاد تغییر ساعات کاری ادارات و مدارس و این موضوع که ادارات زودتر از مدارس بازگشایی شوند به‌دلیل ایجاد مشکلاتی برای والدین کارمند متوقف شد، به همین دلیل ما سناریوی دیگری را مبنی بر اینکه ساعت شروع کار مدارس زودتر از ادارات باشد و در واقع سفرها در بازه زمانی منطقی بین 6 تا 10 صبح تقسیم شود، به شورای‌عالی ترافیک پیشنهاد دادیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: البته ترافیک تهران تنها با تغییر ساعت ادارات و مدارس بهبود نمی‌یابد و موارد دیگری همچون افزایش حمل‌ونقل عمومی، توجه به خدمات الکترونیک و... نیز باید فراهم شود که دولت باید در این زمینه همکاری داشته باشد.

پیمان سنندجی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی نیز در این نشست گفت: از فروردین ماه امسال جلساتی پیاپی برای آنکه تاکسیرانی بتواند خدمت‌رسانی مناسبی به دانش‌آموزان تحت عنوان سرویس مدرسه داشته باشد برگزار شد که بر این اساس 12 هزار دستگاه تاکسی و ون به‌عنوان سرویس مدرسه در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: تا‌کنون توافقات لازم برای خدمات رسانی تاکسی‌ها به‌عنوان سرویس مدرسه با 500 مدرسه صورت گرفته اما براساس آمار موجود مجموعا هزار مدرسه به سرویس نیاز دارند که امیدواریم سایر مدارس نیز اقدامات لازم را در این زمینه صورت دهند.

وی خاطرنشان کرد: براساس توافقنامه منعقد شده از امروز اقدامات لازم برای هماهنگی کارها و خدمات رسانی تاکسی‌ها به‌عنوان سرویس مدارس آغاز می‌شود که امیدواریم تا 20 شهریور وضعیت سرویس تمام مدارس مشخص ‌شود و از روز نخست مهرماه سرویس‌های مدارس فعال باشند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه چند شرکت تاکسیرانی مشخص شده‌اند که مسئولیت تحت پوشش قرار دادن سرویس مدارس را در مناطق مختلف بر عهده دارند، گفت: مناطق 1، 4، 8 و 13 تحت پوشش شرکت باغ آسمان خواهد بود، مناطق 2، 5، 9، 18 و 19 تحت پوشش شرکت افق سیر آریا و پانیذ تاکسی، مناطق 3، 7، 14، 16 و 15 تحت پوشش مهرگان تاکسی و مناطق 6، 10، 11، 12 و 17 نیز تحت پوشش شرکت هفت اقلیم خواهند بود.

در این جلسه رئیس آموزش و پرورش شهر تهران نیز گفت: والدینی که از خودروهای تاکسیرانی استفاده نکنند خود باید مسئولیت همه چیز را برعهده گیرند.

کد خبر 114944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز