همشهری آنلاین: دبیر بخش قرآن و جوان جشنواره ملی جوان ایرانی از اعزام نفرات برتر بخش قرآن این جشنواره ملی به کشور ترکیه به منظور اجرای برنامه‌های قرآنی در این کشور طی روز 23 ماه مبارک رمضان خبر داد.

قرآن

«رحیم خاکی» دبیر بخش قرآن و جوان جشنواره ملی جوان ایرانی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) درباره برنامه‌های سازمان ملی جوانان و جهت‌گیری آن در راستای برگزاری مسابقات قرآنی تدبر محور بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری، گفت: یکی از نوآوری‌ها و اشکال جدید جشنواره سمت و سوی مفاهیم قرآنی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در حوزه قرائت و حوزه ترویجی هم اقداماتی در دست برنامه‌ریزی هستند که متعاقباً اعلام خواهند شد. این برنامه‌های قرآنی به ‌گونه‌ای در حال آماده‌سازی و برنامه‌ریزی هستند که در سطح منطقه اقدامی بی‌نظیر محسوب می‌شوند.

وی افزود: مرکز فعالیت‌های قرآنی جوانان سازمان ملی جوانان برنامه‌هایی را در سطح ملی طراحی کرده است که اولین برنامه بین‌المللی این مرکز حضور نفرات اول جشنواره ملی جوان ایرانی در بخش قرآن و جوان، در کشور ترکیه است که 23 ماه مبارک رمضان به این کشور اعزام می‌شوند و در مساجد اهل تسنن و شیعیان کشور ترکیه برنامه اجرا می‌کنند.

خاکی خاطرنشان کرد: این کاروان اعزامی همچنین در رسانه‌های کشور ترکیه نیز به اجرای برنامه می‌پردازند. برنامه‌های بین‌المللی این مرکز با اعزام این گروه‌ها و با تشویق جوانان برتر قرآنی و معرفی قابلیت‌های قرآنی جوانان جمهوری اسلامی اسلامی به سایر کشورها ادامه خواهد داشت.

در صورت تفاهم، دومین کاروان ما از این جوانان برتر به کشور سوریه اعزام می‌شود

این قاری بین‌المللی گفت: در این زمین جلساتی را با رایزن فرهنگی کشور سوریه نیز برگزار شد که در صورتی که تفاهم‌نامه همکاری منعقد شود، دومین کاروان ما از این جوانان برتر به کشور سوریه اعزام می‌شود. برای اعزام به کشور مالزی هم هم‌زمان با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در این کشور طی سال آینده برنامه مفصلی در حال طراحی است.

وی یادآور شد: در سطح ملی نیز از جمله برنامه‌های این مرکز می‌توان به شکل‌گیری فعالیت‌های جدید و ایجاد یک ظرفیت جدید اشاره کرد و مطمئناً همانطور که پیش از این نیز اعلام شد در این‌ حوزه هیچ کار موازی انجام نمی‌شود و با اتکا به فکر و ایده نخبگان قرآنی کشور برنامه‌های جدیدی طراحی می‌شود.

مسئول مرکز فعالیت‌های قرآنی جوانان اشاره کرد: هم‌ اکنون حدود سه نفر از برجستگان قرآنی کشور در حال طراحی برنامه‌های مشخصی هستند که به تفاهم رسیده‌ایم و بعد از ماه مبارک رمضان جزئیات آن اعلام می‌شود.

وی در خصوص ملاک‌های جوان برتر قرآنی تصریح کرد: تمامی این 33 نفری که در بخش قرآنی جشنواره ملی جوان ایرانی انتخاب شدند، اگر کارنامه زندگی آن‌ها بررسی شود به این الگوها پی برده می‌شود. در این مسابقات جوان 17 ساله‌ای شرکت کرده بود که 20 رتبه اول کشوری در حوزه‌های مختلف علمی، هنری، کارآفرینی و ... دارد.

وی افزود: اگر به کارنامه سه جوان برتر در هر رشته دقت شود، خود این امر گویای این مطلب است که این جوانان می‌توانند الگوی سایر جوانان در کشور باشند. سازمان ملی جوانان در راستای ایجاد فضای شور و نشاط و ایجاد فضای انگیزشی در این حوزه خاص یک مرکز تخصصی طراحی کرده است که فعالیت‌های آن رو به رشد است.

کد خبر 115207
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز