پنجشنبه ۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شصت و پنجمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد پنجشنبه اول مهر 89 آغاز شد. قرار است در این مجمع درباره موضوعات مختلفی از تغییرات اقلیمی گرفته تا مشکلات اقتصادی گفتگو شود

un general assembly

جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد پس از سه روز مناظره برای حل مشکلات اجتماعی جهان بر اساس طرح سازمان ملل متحد موسوم به طرح اهداف توسعه هزاره آغاز شد.

ژوزف دیس رئیس جمهور سابق فدراسیون سوئیس و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در آغاز این جلسه مشارکت جهانی همه کشورها را خواستار شدند.

دیس نیز در سخنرانی اش به مسائلی از جمله فقر، مناقشات، گرم شدن زمین، بحران مالی و اقتصادی، مهاجرت، بیماری‌های واگیردار، تروریسم، جنایات بین‌المللی و یک سری مسائل دیگر اشاره کرد.

وی افزود:" این مسائل پیامدهایی دارد که نمی‌تواند به تنهایی از عهده آنها برآمد و انسان‌ها تنها می‌توانند از طریق راهبردهای جهانی مشترک بر این مشکلات فائق آیند."

باراک اوباما و محمود احمدی نژاد روسای جمهور آمریکا و ایران روز پنجشنبه در نخستین روز نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل که بحران های بزرگ جهان همانند گسترش سلاح های هسته‌ای و مساله افغانستان در آن بررسی می‌شود، سخنرانی خواهند کرد.

کد خبر 116724
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز