در لیگ برتر انگلیس همه نگاه‌ها به رویارویی 2 تیم متمول چلسی و منچسترسیتی و 2 مربی ایتالیایی آنهاست.

فوتبال

چلسی که فصل را رؤیایی شروع کرده با 5 پیروزی متوالی و 15‌امتیاز صدرنشین است، درحالی‌که سیتی با 8 امتیاز از همین تعداد بازی در رده چهارم است. چلسی اما در آخرین بازی‌اش که در جام اتحادیه بود، با نتیجه 4 بر 3 مغلوب نیوکاسل شد تا حذف شود.

آنچلوتی در آن بازی به تعدادی از جوانانش بازی داد و پس از بازی گفت که این شکست اهمیت زیادی ندارد. برای این بازی اما سرمربی چلسی بهترین ترکیبش را به زمین می‌فرستد. این فرصتی برای چلسی است تا انتقام شکست خانگی 4 بر 2 فصل قبل را بگیرد. تنها غایب بزرگ چلسی در بازی امروز فرانک لمپارد است که دوران نقاهت جراحی‌اش به کندی پیش می‌رود و بازی لیگ قهرمانان مقابل مارسی و بازی حساس هفته آینده مقابل آرسنال را هم از دست خواهد داد.

منچسترسیتی اما برای این بازی غایبان زیادی دارد. مانچینی که تیمش تا این هفته امتیازات مهمی از دست داده و گفته می‌شود درصورت شکست در استمفورد بریج باید قهرمانی را فراموش کند، اعتراف کرده که تنها 11بازیکن صددرصد آماده در اختیار دارد. او استفاده از جولئون لسکات و بواتنگ را به صحبت با این 2 بازیکن و بررسی وضعیت آنها در دقایق پایانی موکول کرده است.

اگر آنها نرسند مانچینی تنها 3 مدافع آماده در اختیار خواهد داشت. ریموند ورهین، بدنساز سابق این باشگاه دلیل مصدومیت‌های زیاد این تیم را روش‌های تمرینی مانچینی می‌داند که به بازیکنانش فشار زیادی وارد می‌کند. جالب اینکه فصل قبل هم کارلوس توز و کرگ بلامی اتهام مشابهی را به مانچینی وارد کرده بودند. منچسترسیتی هم چهارشنبه‌شب در جام اتحادیه با نتیجه 2 بر یک مغلوب وست برام شد و شکست در این بازی وضعیت مانچینی را سخت‌تر خواهد کرد. آیا آنچلوتی می‌تواند عامل تسریع اخراج هموطنش شود؟

آرسنال - وست برام

آرسنال که با 11 امتیاز در رده دوم جدول است، پیش‌بینی می‌شود که امروز در خانه بازی آسانی مقابل وست‌برام، (تیم دهم جدول) داشته باشد و از سوی دیگر امیدوار است که چلسی مقابل سیتی امتیاز از دست بدهد. سسک فابرگاس و ورمالن قطعا برای این بازی غایبند ولی ابو دیابی و روسیچکی ممکن است بتوانند بازی کنند. آرسنال سه‌شنبه توانست در جام اتحادیه در زمین تاتنهام به پیروزی 4‌بر یک برسد. محرومیت یک جلسه‌ای آلکس سانگ در همان بازی سپری شد و هافبک کامرونی هم می‌تواند امروز بازی کند.

لیورپول - ساندرلند

لیورپول هم در حالی میزبان ساندرلند است که پس از شکست 4 بر 2 مقابل نورتهمپتون در جام اتحادیه، وارد بحران تازه‌ای شده است. لیورپول شنبه هم در خانه منچستریونایتد با نتیجه 3‌بر2 شکست خورد تا در لیگ برتر با 5 امتیاز به رده شانزدهم سقوط کند. بدین‌ترتیب تنها پیروزی در این بازی می‌تواند بخشی از فشار روی هاجسون و شاگردانش را کم کند.

این مربی 63 ساله پس از شکست غیرمنتظره چهارشنبه شب در جام اتحادیه مجبور شد از هواداران تیمش عذرخواهی کند. او اضافه کرد: «همه با توجه به جدایی بازیکنان و ورود بازیکنان جدید، وضعیت مبهم آینده باشگاه و برنامه سخت‌مان، شروع دشواری را پیش‌بینی می‌کردند. ظاهرا هم وضعیت همین‌طور است.»

لیورپول در شروع فصل با آرسنال، سیتی و یونایتد 3 تیم از جمع 4 تیم بالای جدول بازی کرده ولی آنها در ماه آینده تقویم آسانی در پیش دارند. هاجسون بر خلاف بازی جام اتحادیه، در این بازی از تمام بازیکنان اصلی‌اش استفاده می‌کند و درک کویت هم آماده بازی است. ساندرلند که در رده یازدهم است، هفته گذشته توانست آرسنال را با گل ثانیه پایانی دارن بنت متوقف کند.

کد خبر 116778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز