همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه کفت که برخی اقدامات اخیر مقامات ایرانی نشان دهنده‌ی این است که آنان خواهان مذاکره با گروه "1+5" هستند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه

به گزارش ایسنا، خبرگزاری "نووستی" به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه گزارش داد: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد که برخی حرکات ظاهری از سوی شرکای ایرانی را می‌توان این گونه توجیه کرد که خواهان مذاکره با گروه "1+5" (پنج عضو دایم شورای امنیت و آلمان) هستند.

 وی در مصاحبه با "راسیسکایا گازیتا" گفت: ایران نظر جامعه جهانی را شنیده است. با توجه به برخی حرکات اخیر از جانب همکاران ایرانی‌مان، می‌توان حدس زد که آنها خواهان از سرگیری مذاکرات هستند. ما مدت‌هاست برای این کار آماده‌ایم. بر این موضوع در دیدار وزیران امور خارجه کشورهای "1+5" در جریان اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به وضوح تاکید شد.

 لاوروف اظهار کرد: نماینده ارشد اتحادیه اروپا به همراه روسای سیاسی وزارتخانه‌های امورخارجه کشورهای عضو گروه "1+5" آماده هستند در نزدیکترین زمان ممکن با نمایندگان ایران ملاقات کنند تا با توجه به لزوم حل این مشکل در مورد عملکرد بعدی توافق کنند.

 در خصوص مسایل مربوط به تحویل سیستم‌های "اس-300" به ایران نیز وزیر امورخارجه روسیه تاکید کرد که در این مورد "فرمان رئیس جمهور روسیه کاری غیر معمولی نیست".

 وی ادامه داد: "این سندی است که منعکس کننده عملکرد روسیه است. هر بار پس از آنکه شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای تصویب می‌کند که تحریم‌هایی را علیه کشوری پیش بینی کرده - چه این کشور ایران باشد، چه کره شمالی، لیبریا یا هر کشور دیگر- ما باید قطعنامه را با زبان قوانین خود تفسیر کنیم تا از تاثیر مستقیم اقدامات مطمئن شویم.

 لاوروف تصریح کرد: این کار از طریق فرمان رئیس جمهور انجام می‌شود.

کد خبر 117328
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز