گروه سیاسی: آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم‌شیرازی تاکید کرد: پرخاشگری در برابر بیگانگان اثر منفی دارد و انسان باید با دلایل محکم مطالب خود را مطرح کند تا پیروز ‌شود.

این مرجع تقلید در جلسه درس خارج فقه خود که ایسنا خبر آن را منتشر کرد با اشاره به روش امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) با دشمنان اسلام با دلایل عقلی مباحثه می‌کردند و ما نیز با غیرمسلمان نمی‌توانیم با کتاب و سنت بحث کنیم و باید با دلایل عقلی مباحثه کنیم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در ادامه خبر داد: اخیرا یک روحانی‌نما، آدم بی‌سواد، مجنون و مزدور به نام شیعه، فحاشی عجیب به همسران پیامبر اکرم(ص) کرده و به مقدسات برخی مذاهب اهانت بسیاری داشته و نسبت‌های ناروای عجیبی را به همسران پیامبر(ص) نسبت داده است. این مدرس خارج فقه حوزه تاکید کرد: این آدم یا مزدور و مامور بوده و یا سفیه و دیوانه است؛ و از آنها نادان‌تر برخی علمای وهابی‌ها بوده که این سخنان را مستند کرده است. او ادامه داد: درحالی‌که صدها عالم شیعی این اقدام را محکوم کرده‌اند، آنها حرف این آدم مزدور و مامور را قبول کرده‌اند.

آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی با محکوم کردن اهانت به همسران پیامبر گفت: اینها فراموش کرده‌اند که امام راحل سلمان رشدی را به‌دلیل کتاب آیات شیطانی مرتد دانست و در بخش مهمی از این کتاب نسبت‌های بدی به زنان پیامبر داده شده بود.
این مرجع تقلید تاکید کرد: باید مراقب باشیم با دلیل و منطق حرف‌های خود را بزنیم ولی در عین حال نباید کاری کنیم که موجب اختلاف شود. او ادامه داد: آنها کتاب‌های فراوان شیعه و علمای شیعه را نادیده گرفته و حرف یک آدم دیوانه را مورد توجه قرار می‌دهند، امیدواریم که مسلمانان گرفتار توطئه‌های دشمنان نشوند.

آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی تاکید کرد: غزه بخشی از سرزمین‌های اسلامی است که مدت زیادی است که به محاصره درآمده و مردم آن نیز شیعه نیستند و بیشترین دفاع را ما ایرانیان که شیعه هستیم از آنها داشته‌ایم، آنها دلشان برای مردم غزه نمی‌سوزد ولی به حرف یک فرد جاهل گوش می‌دهند. او گفت: علمای اسلام باید به هوش باشند و توطئه‌های دشمن را خنثی کنند و نگذارند در اثر حرکت فردی نادان جنگ داخلی بین مسلمانان ایجاد شود و باید روش امام صادق(ع) را در بحث‌های دینی و مذهبی بگیریم.

کد خبر 117681

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز