همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر پیگیری دولت در مورد قرارداد خرید سامانه‌ی موشکی S300، تصریح کرد: بارها به روس‌ها گفته‌ایم که ملت ایران نوعی بی‌اعتمادی نسبت به آنها دارند.

به گزارش ایسنا، کاظم جلالی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد امتناع دولت روسیه از واگذاری سامانه‌ی موشکی S300، خاطرنشان کرد: دولت حتما باید این موضوع را پیگیری کند و در گام اول نیز روس‌ها باید در این رفتار خود تجدیدنظر کنند و این سامانه را تحویل دهند.

 نماینده‌ مردم شاهرود با تاکید بر نوع عملکرد اعوجاجی روس‌ها، با بیان این مطلب که این امر به اعتماد عمومی لطمه می‌زند، خاطرنشان کرد: بارها به طرف روسی گفته‌ایم که ملت ایران اساسا یک نوع بی‌اعتمادی نسبت به آنها دارند و لذا باید این دیوار بی‌اعتمادی کوتاه شود.

 جلالی با یادآوری این نکته که برخی رفتار روس‌ها این بی‌اعتمادی را افزایش داده است، گفت: یکی از این رفتارها در بحث تحویل سامانه‌ موشکی S300 دیده می‌شود؛ اگر روس‌ها به این تعهد خود عمل نکنند باید بر اساس مفاد موافقتنامه پیگیری‌های حقوقی دقیق صورت گیرد و ایران از تمام حقوق خود برخوردار شود.

 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم‌چنین برخی اظهارنظرها از جانب مقامات روس را از جهت ارزیابی واکنش و عکس‌العمل جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: برخی از این مسائل از موضع رسمی نیست.

 این نماینده‌ مجلس شورای اسلامی، هم‌چنین برخی اخبار مربوط به خرید سامانه‌ S300 توسط ایران از کشور چین را نیز در حد مطالب رسانه‌ای دانست و با تاکید بر این‌که قابلیت‌های ایران در آینده‌ی نزدیک بیشتر روشن می‌شود، گفت: ما به دنبال اجرای این توافقنامه با روسیه هستیم، اما به این صورت نیست که تنها به این سامانه اکتفا کنیم و به عنوان شام شب و نیاز فوری خود بدانیم.

 خبرنگاری از وی در مورد بحث تغییرات در دستگاه سیاست خارجی پرسید که وی با اشاره به این‌که هیچ‌گونه موضوعی از جانب دولت در این خصوص مطرح نشده و کسی این مسئله را تایید نکرده است، افزود: این مطالب فقط در سطح رسانه‌ها مطرح است و به مصلحت کشور نیست که به این قبیل مسائل دامن زده شود.

 نماینده‌ مردم شاهرود اضافه کرد: باید مسئولان دستگاه سیاست خارجی با ثبات و استقرار بتوانند کارهای خود را به پیش ببرند و متزلزل نشان دادن آنها چاره‌ کار نیست.

 

کد خبر 118052
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز