شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین : دبیر هیئت عالی جذب هیئت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی از بازنگری در نحوه بازنشسته کردن اعضای هیئت علمی و همچنین بازنگری در نحوه بکارگیری مجدد اساتید بازنشسته دانشگاهها در هیئت عالی جذب این شورا خبر داد.

دانشگاه

رضا عامری در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: این موضوع در دستور کار اولین جلسات هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته اما تا کنون مصوبه ای نداشته است و در صورت نهایی شدن اطلاع رسانی می شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز چندی پیش از برنامه ریزی برای تهیه قانون بازنشستگی اساتید خبر داده و  گفته بود: کمیسیون آموزش و تحقیقات با توجه به مسائل و قوانینی که در شرایط فعلی برای بازنشستگی اعضای هیئت علمی وجود دارد، قانونی را برای بازنشستگی اعضای هیئت علمی دانشگاهها تهیه می کند.

علی عباسپور تهرانی فرد افزوده بود: در قانون جدید بازنشستگی اعضای هیئت علمی دانشگاهها، هدف استفاده از تجربیات اساتید است در نگاه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بازنشستگی برای افرادی که برای پیشرفت علمی کشور تلاش می کنند معنا ندارد ضمن اینکه ممکن است برخی اعضای هیئت علمی که از نقطه نظر تدریس افراد ارزنده و ماهری هستند در بعد تحقیقات فعالیت چشمگیری نداشته باشند این افراد نیز از ذخایر علمی کشور هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

 

کد خبر 118484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز