همشهری آنلاین: وزیر کشور با بیان اینکه میزان جعل گذرنامه به صفر رسیده است گفت: جاعلین دیگر نمی توانند گذرنامه را جعل کنند.

مصطفی محمد نجار

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور مصطفی محمدنجار در حاشیه سومین جلسه " ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی" درباره کاهش جعل اسناد و مدارک دولتی گفت: هم اکنون به دلیل استفاده از فناوری مدرن و پیشرفته ، جعل گذرنامه تقریبا به صفر رسیده است و درباره شناسنامه های جدید نیز از این فناوریها استفاده شده است تا جعل در این حوزه را نیز کاهش دهیم .

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی کشور درباره وضعیت جعل اسناد و مدارک گفت: هم اکنون بیشترین آمار جعل مربوط به اسناد و مدارک بانکی از جمله اسکناس و اوراق بهادار است که حدود 35 درصد از کل موارد جعلی را دربر می گیرد.

مصطفی محمد نجار افزود: بخش بعدی، استفاده از اسناد و مدارک شناسایی جعلی است که حدود 30 درصد از کل موارد جعلی را شامل می شود.

نجار گفت: باتوجه به فعالیت های جدید ثبت احوال و کنترل اسناد و مدارک ، استفاده از اسناد مالکیتی جعلی کاهش یافته است و حدود نه درصد از موارد جعل را شامل می شود.

وزیر کشور با بیان این که استفاده از مدارک آموزشی و تحصیلی جعلی دو درصد از موارد جعل را شامل می شود افزود : کمترین میزان جعل اسناد نیز مربوط به جعل علایم صنعتی و تجاری است که یک درصد از کل موارد جعل را شامل می شود.

مصطفی محمد نجار درخصوص مصوبات سومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک رسمی نیز اظهار داشت: اولین موضوعی که به تصویب رسیده است بحث استفاده از فناوری ها جدید و مدرن در مقابله با جعل اسناد و مدارک دولتی در طراحی ، تولید وصدور اسناد دولتی است.

نجار افزود : در دومین مصوبه جلسه امروز ستاد پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک ، این ستاد بانک مرکزی را موظف کرد راهکارهای مناسبی را برای ایمنی بیشتر در صدور چکهای بانکی ، اوراق بهادار و اسناد بانکی بکار گیرد .

وزیر کشور به بحث اطلاع رسانی در این زمینه اشاره کرد و گفت: کار گروه اطلاع رسانی و آموزش این ستاد نیز موظف شد اموزشهای لازم را ارائه کند تا مردم با روشها و شگردهایی که جاعلان از آن استفاده می کنند آشنا شوند و بسادگی فریب نخورند و مراقبتهای لازم را در استفاده از مدارک دولتی انجام دهند.

مصطفی محمد نجار گفت باتوجه به خلا های قانونی که در مقابله با جعل اسناد موجود است تصمیم گرفته شد کار گروه حقوقی در این زمینه به بررسی قوانین موجود بپردازد تا با تصویب قوانین جدید این خلاء ها نیز از بین برود .

وی یکی دیگر از راههای مقابله باجعل را استفاده از کارت ملی هوشمند عنوان کرد و گفت در جلسه امروز تاکید شد این کارتها که هم اکنون در قم در حال صدور است هرچه سریعتر در سراسر کشور صادر و در اختیار مردم قرار گیرد.

کد خبر 118517
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز