جمعه ۳۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

گروه ادب و هنر: درحالی‌که 2هفته از اکران فیلم سینمایی «ملک سلیمان نبی (ع)» می‌گذرد، این فیلم با استقبال گسترده‌ای در گیشه روبه‌رو شده و ازسوی دیگر در چند مراسم از این فیلم فاخر تجلیل به‌عمل آمده است.

سینما

یک نمونه از این مراسم، چهارشنبه گذشته در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، چهارشنبه شب در مراسم ماهانه مجمع هنرمندان خراسانی پس از نمایش فیلم سینمایی ملک سلیمان، نشستی با حضور شهریار بحرانی کارگردان، مجتبی فراورده تهیه‌کننده و امین زندگانی و علیرضا کمالی‌نژاد بازیگران این فیلم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مهدی یمینی، مدیرعامل مجمع هنرمندان خراسانی، فیلم ملک سلیمان را یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای سینمای کشور برشمرد.در این نشست شهریار بحرانی گفت: ساخت این فیلم نزدیک به 6سال زمان برد، تمام فیلمنامه و ساخت براساس مفاهیم عمیق قرآنی بنا شده است و باعث افتخار من بود که این مدت از عمر خود را در یک راه قرآنی و در مسیر ولایی قدم بردارم.

مجتبی فراورده، تهیه‌کننده فیلم ملک سلیمان هم در این نشست گفت: ما از ابتدای اکران فیلم تاکنون با ایجاد یک سامانه پیام کوتاه ارتباط متقابلی را با مخاطب برقرار کردیم و امروز که آمار 2هفته اکران را بررسی کرده‌ایم از مجموعه نظرات، مخاطبان 93درصد گزینه خیلی خوب و خوب را انتخاب کرده و 5درصد گزینه متوسط و 2درصد هم گزینه ضعیف را برگزیده‌اند. امیدواریم شرایط به‌گونه‌ای پیش برود که ساخت این آثار سهل‌تر بشود و سرعت بیشتری بگیرد.

امین زندگانی، بازیگر نقش سلیمان پیامبر نیز در ادامه این نشست گفت: افتخار می‌کنم که توانستم در این فیلم ایفای نقش کنم. امیدوارم استقبال از این روند ادامه داشته باشد. سید امین جوادی، مدیرعامل مؤسسه مالی اعتباری عسگریه نیز در این مراسم با بیان اینکه باید از هنرمندان ارزشی حمایت کرد، گفت: مخصوصا در کارهایی که مربوط به پژوهش‌های قرآنی است باید از هنرمندان حمایت کرد؛ هرچند پشتیبان این عزیزان خداوند است. توجه مقام معظم رهبری بالاترین و بهترین صحه‌ای است که بر کار دست‌اندرکاران و بازیگران این فیلم گذاشته شده است.

نشست در دانشگاه تهران

شهریار بحرانی در جمع دانشجویان حاضر در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران، گفت: سعی کرده‌ایم با مخاطبان جهانی به‌ویژه پیروان 3‌دین توحیدی، اسلام، یهود و مسیحیت ارتباط برقرار کنیم.به گزارش ایسنا، کارگردان فیلم ملک سلیمان در نشست نقد و بررسی فیلمش که آخر هفته گذشته در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد، مخاطبان این فیلم را پیروان تمامی ادیان الهی دانست و در ادامه گفت: مخاطب ما مخاطب جهانی است، البته ما عقاید خودمان را در فیلم پیاده کردیم.

وی در تشریح دلیل نگاه ویژه تیم کارگردانی به شاخصه‌های انسانی بازیگران و به‌خصوص بازیگر نقش سلیمان نبی(ع) گفت: سینما یعنی رفتار‌شناسی. چشمان تماشاگر به رفتار و صورت هنرپیشه است، به‌خصوص وقتی در نقش بزرگی مثل نقش انبیا و اولیا را بازی می‌کند. در واقع رفتار بازیگر است که اهداف فیلم را نشان می‌دهد. البته پیاده‌کردن رفتار مورد نظر ما بسیار سخت بود اما خدا را شکر، امین زندگانی در کنار ما قرار گرفت و توانست آنچه مدنظر ما بود را به‌خوبی اجرا کند.

نقطه ضعف در جامعه ما، نبود پژوهش است

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام سعید اصفهانیان، مسئول تیم پژوهشی ملک سلیمان، اهمیت نداشتن پژوهش را نقطه ضعف فرهنگ در جامعه دانست و عنوان کرد: نبود پژوهش نقطه ضعف جدی فرهنگ ماست که سینما نیز ویترین این فرهنگ است. در حال حاضر در کشور ما بیش از اینکه محققان به رسانه‌ها جهت دهند، خودشان اسیر خط‌دهی رسانه شده‌اند اما در غرب این روند کاملا معکوس است و این مسئله زنگ خطر جامعه ایرانی است.

کد خبر 118911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز