گروه ادب و هنر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که دیروز برای ارائه پاسخ به سؤال نمایندگان مردم در خانه ملت بود، خود را از بهارستان به تپه‌های عباس آباد رساند تا در مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شرکت کند.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام قمی مسئول بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، منوچهر متکی وزیر امور خارجه، غلامعلی حدادعادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، برخی از اعضای هیأت دولت، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از فرهیختگان و اندیشمندان، اعضای شورای‌عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاونان، مدیران و کارمندان این سازمان حضور داشتند.

سید مهدی مصطفوی و محمدباقر خرمشاد، رؤسای قدیم و جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی و سید محمد حسینی، سخنرانان این مراسم بودند. حین برگزاری مراسم، مجری حکم انتصاب محمدباقر خرمشاد به ریاست دوره 3ساله سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را قرائت کرد و مهدی مصطفوی در طول برگزاری مراسم بارها از سوی کارمندان متبوعش مورد تشویق قرار گرفت.

در پایان مراسم اما فرصتی شد تا خبرنگاران پرسش‌هایی از وزیر ارشاد بپرسند. ایسنا خبر داده سیدمحمد حسینی در پاسخ به پرسشی درباره تشکیل شورای‌عالی سینما گفت:‌ این شورا تشکیل می‌شود اما فقط اشخاص حقیقی که 5 نفر هستند را معرفی می‌کنیم و باید اهالی سینما 2 نفر را معرفی کنند که با معرفی آنها نخستین جلسه را برگزار می‌کنیم.

دکتر حسینی با بیان اینکه باید بیش از گذشته در فعالیت‌های فرهنگی خارج از کشور تلاش کنیم، با اشاره به معیار انتخاب رئیس جدید این سازمان گفت: فردی که مسئولیت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را بر عهده می‌گیرد، باید ابتدا خارج از کشور را خوب بشناسد و مناسبات جهانی ما را درک کند و با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخل کشور آشنا باشد تا بتواند از همه نیروهای نخبه و توانمند استفاده کند و از تولیدات فرهنگی همه مراکز فرهنگی کشور استفاده کرده و آنها را ارائه کند.

وزیر ارشاد ادامه داد: به‌نظر ما دکتر خرمشاد که به این سمت انتخاب شده هر دو ویژگی را دارد که در دانشگاه‌ها در رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل تدریس کرده و در وزارتخانه‌ها معاونت را بر عهده داشته و با وزارت خارجه هم آشناست. ایشان وقتی در شورای‌عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مطرح شد، تقریبا مخالفی نداشت و با حمایت جدی که صورت گرفت، امروز این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد.

کد خبر 119096

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز