گروه حوادث: مردان افغانی برای رسیدن به ثروت بادآورده، 5هموطن خود را گروگان گرفتند و با زندانی کردن آنها در سوله‌ای متروکه در اطراف شهرستان قدس، قصد اخاذی از خانواده طعمه‌هایشان را داشتند اما با تلاش پلیس به دام افتادند.

گروگانگیری

مدتی قبل یک مرد افغانی درحالی‌که وحشتزده بود به اداره آگاهی شهرستان قدس رفت و مدعی شد که بستگانش توسط چند مرد افغان به گروگان گرفته شده‌اند.این مرد در اظهارات خودگفت:بستگانم برای کار به ایران آمده بودند اما 5 مرد افغان آنها را گروگان گرفته و قصد کشتن آنها را دارند.

وی ادامه داد: گروگانگیران در قبال آزادی بستگانم درخواست مقدار قابل توجهی پول کرده‌اند و با تماس تلفنی با خانواده‌های گروگان‌ها در افغانستان، تهدید کرده‌اند درصورتی که پول مورد نظر به حسابشان واریز نشود، گروگان‌هایشان را خواهند کشت.
با این شکایت، تیمی از کارآگاهان، رسیدگی به این پرونده را با توجه به مسلح بودن گروگانگیران آغاز کردند و در بررسی‌های اولیه و انجام کارهای اطلاعاتی، رد گروگانگیران را در سوله‌ای متروکه دراطراف شهرستان قدس به دست آوردند.

با شناسایی مخفیگاه گروگانگیران، ماموران وارد عمل شدند و این محل را محاصره کردند. آنها که مطمئن بودند 3گروگانگیر در سوله متروکه حضور دارند در یک عملیات ضربتی، قدم به آنجا گذاشتند و بعد از خلع سلاح هر سه گروگانگیر، گروگان‌ها را آزاد کردند.

با دستگیری 3 گروگانگیر، آنها برای بازجویی به اداره آگاهی شهرستان قدس انتقال یافتند و سردسته متهمان با اعتراف به گروگانگیری و تهدید به قتل هموطنان خود گفت: ما 3 نفر به‌عنوان راهنمای هموطنان‌مان که برای نخستین بار وارد ایران می‌شدند، در شهرهای مختلف برای آنها محل اسکان و کار پیدا می‌کردیم و در ازای این کار از آنها پول می‌گرفتیم. تا اینکه یک روز تصمیم گرفتیم برای به دست آوردن پول بیشتر، اقدام به گروگانگیری کنیم و با اخاذی از خانواده‌ طعمه‌هایمان، پول هنگفتی به جیب بزنیم.

به همین دلیل بود که 5 نفر از افغان‌هایی را که تازه وارد ایران شده بودند و دنبال کار می‌گشتند را به بهانه پیدا کردن کار به سوله مورد نظر بردیم و چون از وضعیت مالی خانواده‌هایشان خبر داشتیم، آنها را گروگان گرفتیم اما قبل از اینکه نقشه اخاذی را با موفقیت عملی کنیم، ماموران پلیس ما را دستگیر کردند.

سرهنگ حسین کربلایی‌زاده، فرمانده انتظامی شهرستان قدس، با اعلام این خبر گفت: با عکس‌العمل بموقع ماموران، متهمان در رسیدن به هدف شوم خود ناکام ماندند و با تشکیل پرونده به همراه گروگان‌ها که به اتهام ورود غیرمجاز به ایران دستگیر شده‌اند، تحویل مراجع قضایی شدند.

کد خبر 119165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز