فریبا خانی: روز ملی نوجوان و روز دانش‌آموز را در پیش داریم به همین مناسبت، شوراهای دانش‌آموزی در مدرسه‌ها آغاز به کار کردند.

576

به گزارش دوچرخه و به نقل از روابط‌عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، شورای دانش‌آموزی رابط بین دانش‌آموزان و مدیریت مدرسه است و به نوعی خواسته‌ها و انتقادات دانش‌آموزان را به مدیریت مدرسه و مدیریت آموزش و پرورش انتقال می‌دهد.

طبق این گزارش، دانش‌آموزان دوره ابتدایی (سال‌های چهارم و پنجم دبستان) و دانش‌آموزان دوره راهنمایی و دبیرستان در سیزدهمین دوره انتخابات شوراهای مدرسه شرکت و نمایندگان خود را انتخاب کردند.

هر مدرسه 11 تا 14 نماینده دارد. این نمایندگان در امور فرهنگی، دانش‌آموزی و برنامه‌های مختلف در مدرسه مشارکت و وظایفی را ایفا می‌کنند. این نمایندگان به خواسته‌ها و نظرهای دانش‌آموزان توجه می‌کنند. طبق این گزارش، به زودی همایش‌های مختلفی برای گردهمایی‌های نمایندگان شورای مدرسه برگزار خواهد شد. این تشکل مثل بسیج دانش‌آموزی و سازمان دانش‌آموزش کشور در روز دانش‌آموز مراسم مختلفی برگزار می‌کند.

همچنین برای بزرگداشت روز دانش آموز، برنامه‌های ویژه‌ای در کتابخانه ملی تدارک دیده شده‌ است. «مصطفی رحماندوست»، مشاور رئیس کتابخانه ملی مسئول بخش کودک و نوجوان، با اعلام این خبر می‌گوید: «در قالب جلساتی که با کارشناسان ادبیات کودک‌ و نوجوان برگزاری می‌کنیم، برنامه ویژه‌ای را برای بزرگداشت «روز ملی دانش‌آموز» تدارک خواهیم‌ دید.»

او می‌گوید: «برنامه‌های ویژه کتابخانه ملی برای بزرگداشت «روز ملی دانش‌آموز» شامل رویدادهای کتابخانه‌ای نظیر مسابقات کتابخوانی و ارائه مقالات دانش‌آموزی درباره روز مبارزه با استکبار جهانی هستند.»

کد خبر 119561
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز