همشهری آنلاین: در طول هفته‌های گذشته در اتفاقی نادر سه تکواندوکار تیم ملی ایران اعزامی به بازی‌های آسیایی 2010 گوانگ‌جو به دلیل آن چه که حضور نیافتن در مسابقه‌ها و عمل نکردن به قوانین عنوان شده از دانشگاه‌های خود اخراج شدند.

تکواندو

حسین تاجیک تکواندوکار وزن هشتم ایران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دو ماه پیش در مسابقه‌های جام جهانی چین شرکت کردیم. هم‌زمان یک دوره مسابقه‌های دانشجویی در بابلسر برگزار شد. به دلیل هم‌زمانی مسابقه‌ها نتوانستیم، تیم دانشگاه خود را همراهی کنیم. چندی پیش دانشگاه نامه ای به من داد که به دلیل حضور نیافتن در مسابقه‌ها و عمل نکردن به قوانین اخراج هستید و از ادامه تحصیل شما باید جلوگیری شود.

 وی افزود: مشغول تحصیل در ترم آخر کارشناسی تربیت بدنی در دانشگاه تهران بودم و تنها 18 واحد درسی‌ام باقی مانده بود که آن‌ها این کار زشت را کردند. مسئولان دانشگاه شرایط ما را درک نمی‌کنند. این نحوه‌ی برخورد با من که قهرمان جهان هستم، درست نیست. دو دوره با نام دانشگاه در مسابقه‌های دانشجویان جهان و المپیاد شرکت کردم.

 قهرمان تکواندو جهان با اشاره به این که مسئولان دانشگاه مسابقه‌های دانشگاهی را به تیم ملی ترجیح می‌دهند، گفت: با آنها صحبت کرده‌ام اما، می‌گویند، برای ما مسابقه‌های دانشگاهی مهم است نه تیم ملی.

 وی در مورد شرایط حضورشان در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگ‌جو گفت: مشکلی وجود ندارد. این مسائل ناگوار روی روحیه‌ی ما تاثیر منفی گذاشته اما، با تمام وجود مبارزه خواهیم کرد.

 تاجیک در پاسخ به این سوال که مشکل تحصیل در دانشگاه چه زمانی حل می‌شود، گفت: نمی‌دانم. تنها چیزی که می‌دانم این است که مسئولان پیگیر رفع این مشکل هستند. این اخراج‌ها، پاداش خوبی به سال ها تلاش و افتخار‌آفرینی ما بود.

تکواندوکار وزن پنجم تیم ملی هم که در آستانه‌ی اعزام به بازی‌های آسیایی 2010 گوانگ‌جو از دانشگاه اصفهان اخراج شد، گفت: پاداش خوبی بابت افتخار‌آفرینی‌های خود گرفتم!

 علیرضا نصر آزادانی اظهار کرد: در ترم سوم مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل بودم که دانشگاه اصفهان در نامه‌ای اعلام کرد، به خاطر غیبت‌ها از دانشگاه اخراج هستم و نباید ادامه تحصیل بدهم. فکر می‌کنم، می‌خواستند لج و لجبازی کنند. اگر به خاطر غیبت‌ها این بهانه را می‌آورند، خیلی ساده می‌توانستند، این ترم حذفم کنند و نباید اخراج می‌شدم.

 وی افزود: به این تصمیم دانشگاه اصفهان اعتراض کردم. گفتند، به درد دانشگاه و دانشجو بودن نمی‌خوری! پس از اصرارهایم مسئولان دانشگاه گفتند، اکنون برو ورزش کن و هرگاه ورزشت تمام شد، بیا و درس بخوان!

 نصر آزادانی در پاسخ به این سوال که رییس دانشگاه درباره‌ی این مشکل چه گفت و چه کاری انجام داد، گفت: آن‌ها پشت یکدیگر را خالی نمی‌کنند و طرف همکاران‌شان را می‌گیرند.

 وی در پاسخ به این سوال که به گوانگ‌جو اعزام خواهید شد، افزود: هم‌اکنون سخت تمرین می‌کنم و به فکر گوانگ‌جو هستم. کارت پایان خدمت دارم و مشکلی برای خروج ندارم. خروجم ربطی به این مشکل تحصیلی ندارد.

 ملی‌پوش تکواندو ایران گفت: 10 روز است که تمام فکرم معطوف حل شدن این مشکل است و درگیرش هستم. به این و آن مسئول زنگ می‌زنم تا مشکل حل شود. این مشکلات تاثیر منفی زیادی روی روحیه‌ام گذاشته که اگر آرامش داشتم، قطعا شرایط روحی‌ام بهتر بود.

کد خبر 119878
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز