پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۲
۰ نفر

صادرات برق ایران به کشورهای همسایه از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 4درصد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش وزارت نیرو، میزان صادرات برق ایران از ابتدای سال‌جاری تاکنون به بیش از 3هزار و 782 گیگاوات ساعت رسیده است که این میزان در مقایسه با 3هزار و 631 گیگاوات ساعت انرژی الکتریکی صادراتی ایران در زمان مشابه پارسال،18.4 درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزایش صادرات برق به کشورهای همسایه از ابتدای سال‌جاری تاکنون در شرایطی تحقق یافته است که ایران در نیمه نخست سال به‌دلیل اوج مصرف، برق مازاد کشورهای همسایه را برای تامین کمبود نیاز داخل وارد می‌کند و در نیمه دوم سال نسبت صادرات برق کشور به واردات در مقایسه با نیمه نخست سال افزایش می‌یابد.

بر این اساس، میزان واردات برق ایران از ابتدای سال‌جاری تاکنون با68.48 درصد  افزایش در مقایسه با زمان مشابه پارسال از یکهزار و 377 گیگاوات ساعت به 2هزار و 48گیگاوات ساعت رسیده است.

با وجود این، تراز مبادلات برق ایران با کشورهای همسایه از ابتدای سال‌جاری تاکنون به میزان یکهزار و 734 گیگاوات ساعت مثبت بوده است. ایران با کشورهای ارمنستان، پاکستان، ترکمنستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان ، عراق و افغانستان انرژی الکتریکی مبادله می‌کند.

کد خبر 119921

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز