جمعه ۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه نیمه‌ آبان در تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار شد.

نماز

به گزارش مهر، آیت الله سید احمد خاتمی سخنران خطبه‌های نماز جمعه تهران در سخنانی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به قم ، این سفر را قابل تجلیل و تحلیل خواند و گفت: این سفر برای مردم قم بسیار مبارک بود و فضای قم را به بهار دیگری تبدیل کرد.

 وی با اشاره به استقبال پرشور و بی‌نظیر مردم قم از مقام معظم رهبری یادآور شد: مراجع عظام تقلید، فضلا و طلاب حوزه عشقشان را به رهبر انقلاب به نمایش گذاشتند ، سفر مقام معظم رهبری در عرصه بین‌الملل نیز بسیار معنا دار بود.

 عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تلاش 17 ماهه دنیای استکبار و رهروان حقیرشان در داخل کشور یعنی جریان فتنه این بود که پس از خرداد 88 و در طول این 17 ماه بگویند حوزه و مراجع از نظام و ولایت بریده‌اند و این سفر در حقیقت افشای عملی دروغ آنها بود، جهانیان تصویر دیدار مراجع عظام تقلید و ابراز ادب باشکوه طلاب با مقام معظم رهبری را دیدند.

 وی با اشاره به انتظار چندین ساعته طلاب حوزه برای دیدار با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: اگر این انتظار عشق به ولایت و نظام نیست چه تفسیر دیگری دارد.

 آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به رهنمودهای مقام معظم رهبری در سفر 10 روزه به قم و تاکید به بصیرت اشاره و یادآور شد: رهبر انقلاب در این سفر و در دیدارهایی که داشتند بر راه بدست آوردن بصیرت و اینکه در این مقطع دشمن چه هدفی را دنبال می کند، تاکید داشتند فرمودند دشمن دو هدف را دنبال می‌کند. هدف اول ضربه زدن به دین و هدف دوم کاستن از وفاداری مردم ، می خواهند کاری کنند عقبه مردمی نظام آسیب ببیند.

 خطیب جمعه تهران لاابالی گری ، ترویج عرفان های کاذب، مذاهب انحرافی و تفکر اسلام منهای روحانیت را از جمله این اقدمات خواند و گفت: مهمترین توطئه آنها ترویج تفکر اسلام منهای روحانیت است که یک تز انگلیسی است و حدود صد سال پیش توسط فراماسونرها وارد کشور شده است و تمام تلاششان این است که این نهاد تاثیرگذار دینی را آسیب برسانند که تاکنون هم نتوانسته‌اند.

 عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین خوزه علمیه قم توجه به مراجع عظام تقلید را حائز اهمیت خواند و گفت: نگاهمان به مراجع عظام تقلید باید نگاه به یک سرمایه نفیس باشد، این نهاد بسیار عزیز است  و همه باید حرمت آن را داشته باشند. مقام معظم رهبری در دیدارهایشان از جمله مواردی که مورد تاکید قرار دادند مسئله اهتمام در احترام به مراجع بود هم اکنون نیز مراجع سرمایه دینی و عزت و افتخار ملت هستند.

 آیت الله خاتمی گفت: روحانیت و مراجع عظام نماد استقلال ملت بوده اند هرگاه خطری کشور را تهدید کرده روحانیت جلو حرکت کردند ، نباید کسانی این سرمایه های نفیس را ببینند و تحقیرآمیز با آنان برخورد کنند.

 وی با اشاره به بکاربردن تعابیری از جمله آخوند حکومتی و حکومت آخوندی از سوی دشمنان نظام گفت: اسلام منهای روحانیت برای ضربه زدن به دین است، اسلام منهای روحانیت یعنی همان سکولاریزم که غربی ها از آن برخوردارند یعنی همان حکومتی که شاه به دنبال آن بود و توانست آن را عملی کند. این جریان حقیر که جایی در بین ملت ایران ندارد بین روشنفکران بیمار و بین آنها که با امام زمان و قرآن مسئله دارند دیده می شود. طبیعی است که این گونه افراد باحاکمیت دینی در تضاد باشند.

 خطیب جمعه تهران یادآور شد: اندک متحجرانی هستند که مجلس روضه می‌گیرند و می‌خواهند اسمی از امام(ره) انقلاب و شهدا در آن مراسم نباشد دنبال آخوند و مداح ضد انقلاب و بی‌تفاوت می‌گردند اینها دو تیغه یک قیچی هستند که اسلام ناب محمدی(ص) را قیچی می‌کنند.

 وی در خصوص تاکیدات مقام معظم رهبری  در شناخت بصیرت نیز گفت: رهبر انقلاب تاکید کرده اند که نگاه کنید دشمنانتان در چه سمت و سویی هستند زمانی که دشمن از جریانی تجلیل می کند این جریان معیوب است و اگر دشمن در مقابل جریانی موضع دارد نشان از آن است که این جریان برایشان ضرر دارد از جمله طرح هدفمند کردن یارانه‌ها که حدود 170 سایت خارجی منحصرا علیه آن برنامه‌ریزی می‌کنند تا دل مردم را خالی کنند معلوم می‌شود اجرای این طرح به ضرر آنهاست که اینقدر آشفته شده‌اند.

 عضو هیئت رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نکته دوم در بصیرت آن است که بدانید شاخص حق چهره‌ها نیستند بلکه شاخص حق خود حق است ، کم نبودند چهره های شاخصی که همراه پیامبر بودند اما ریزش کردند.

 وی هدف دشمنان را ایجاد یاس در مردم ، کوچک نشان دادن موفقیت‌ها و بزرگنمایی نقاط ضعف خواند و گفت : در دو ، سه سال گذشته شنیده‌ام که مدام تکرار می کنند اقتصاد کشور چنین و چنان خواهد شد اما در هیچ عرصه‌ای، کشور بحران زده نشده است اگر یک صدم آنچه در فرانسه گذشته در کشور ما گذشته بود بوق‌های استعماری به صدا در می آمد، اما فرانسوی‌ها امروز بحران سیاسی دارند و طبق آخرین آمار از مقامات بانکی آمریکا در سال 2010 بانکهای ورشکسته در آمریکا 139 بانک رسیده است، آنها در اوج بحران هستند آنها آتش بیار معرکه پس از انتخابات سال 88 بودند و امروز به چنین روزی افتادند.

 خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع 13 آبان گفت: در هر سه حادثه 13 آبان دست جنایتکار آمریکا دیده می‌شود ، امام (ره) پس از تسخیر لانه جاسوسی لقب حقی به آمریکا دادند که "شیطان بزرگ" بود ، این تعبیر یک تعبیر قرآنی است آنچه از خباثت و شیطان و ابلیس می بینیم یکجا در دولت آمریکا دیده می شود به همین دلیل مردم عزیز ایران 31 سال است در مناسبت های مقدس مرگ بر آمریکایشان ترک نمی‌شود.

 خطیب جمعه تهران تاکید کرد: آمریکا هم بداند تا این خوی استکباری در آمریکاست و بدون هیچ دلیلی خود را همه کاره دنیا می‌داند و به عراق و افغانستان حمله می‌کند ، علیه ایران توطئه می‌کند ، آرزوی مذاکره با ایران را به گور خواهد برد.

 وی یادآور شد: اوضاع عراق، اوضاع جانکاهی است و هیچ انسان باوجدانی نمی تواند این حوادث را در عراق ببیند و از کنار ساده بگذرد. 22 انفجار در یک روز و صدها شهید و مجروح نشان از یک توطئه حساب شده دارد . گروههای عراقی تلاش می‌کنند این کشور بحران زده را به ساحل نجات برسانند اما آنها که نمی‌توانند موفقیت عراق و حاکمیت مردم عراق را ببینند.

 خاتمی گفت: آمریکایی که استقلال مردم عراق را نمی‌خواهد و برخی کشورهای منطقه که از ناامنی عراق نفع می‌برند بدانند دود عراق ناامن فقط به چشم مردم عراق نمی‌رود بلکه به چشم آمریکاییها هم خواهد رفت.

 خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه امروز نیز در خصوص راههای انس با خدا از جمله دعا و ذکر خدا به فرهنگ دعا اشاره کرد و گفت: مقصود از فرهنگ دعا شرایط استجابت دعا نیست بلکه کیفیت دعا کردن است.

 وی گفت: سفارش کرده‌اند که دعاهای خود را با نام و یاد خدا و تمجید از ذات مقدس ربوبی شروع کنید. دعایی که با بسم الله شروع شود مستجاب خواهد شد و دعایی که قبل از آن سنای خداوند نباشد این دعا ناقص است.

 خاتمی تقدم دعا برای دیگران، همت بلند در دعا کردن و بیعت با پیامبر و امامان با ذکر صلوات را از مهمترین آداب دعا برشمرد.

کد خبر 119944
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز