شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

هیچ فکرش را کرده‌اید که بی‌دقتی در انتخاب یک جارختی مناسب می‌تواند موجب شود آخرین جارختی عمرتان را ببینید؟

جا لباسی

این امکان از آنجا نشات می‌گیرد که برخی عادت دارند لباس خود را روی دسته‌ شیرگاز آویزان کنند. شیر‌های گاز دستگیره‌ای هم که با یک حرکت ساده باز می‌شوند. کافی است گاز در فضا جمع شود و بعد از مدتی کسی هوس‌کند فقط کلید برق را بزند.

آن‌وقت است که استفاده از یک جارختی نامناسب می‌تواند اهالی خانه را راهی دیار باقی کند. برای اینکه بیشتر متوجه عمق چنین حوادثی شویم کافی است در روز‌های سرد سال صفحه حوادث روزنامه‌ها را ورق بزنیم. خیلی زود متوجه می‌شویم که بی‌احتیاطی‌هایی از این دست می‌تواند سلامت و حتی جان همسایه‌ها را نیز به خطر اندازد. بنابراین برای جلوگیری از این حوادث بهتر است علاوه بر توصیه‌های معمول کارشناسان این حوزه، از قدرت پیش‌بینی و درایت خود نیز کمی استفاده کنیم.

اندر معایب موش دواندن

برخی تصور می‌کنند فقط هنگامی‌که با بد‌گویی از این و آن، رابطه دوست و آشنا را به‌قول معروف شکر‌آب ‌کنند موش دوانده‌اند حال آنکه این روز‌ها چنانچه زباله‌ها را به‌موقع بیرون از خانه و محل کار نگذارید هم باعث می‌شوید موش‌ها صاف‌صاف جلوی در خانه و در جوی آب به دنبال زباله‌ها بدوند. البته بیرون گذاشتن بموقع زباله‌ها نیز کافی نیست زیرا بسیاری از شهروندان زباله‌ها را بدون کیسه‌ مناسب بیرون می‌گذارند.

کافی است تا در کیسه‌ای معمولی و پاره زباله‌ها را بیرون بگذارید؛ در دسترس بودن زباله‌ها باعث می‌شود که موش‌ها از آن تغذیه و با زاد و ولد بیشتر آلودگی را در شهر منتشر کنند. به‌هر حال برای گزارش وجود موش‌ها می‌توانید مراتب را به سامانه 137‌ اطلاع دهید. بعد از تله‌گذاری ماموران برای موش‌ها نیز به علائم هشدار دهنده توجه کنید.

فلسفه تلفن داخلی

در تمام ادارات و سازمان‌ها کارمندانی وجود دارند که از گوشی تلفن روی میزشان فقط برای تماس با خارج از اداره استفاده می‌کنند و هیچ میانه خوبی با شماره‌های داخلی ندارند. اگر کمی به حافظه خود مراجعه کنید متوجه می‌شوید که آنها طبق یک روش قدیمی از داد‌‌زدن برای مکالمه با همکاران بخش‌های دیگر استفاده می‌کنند.

شاید تا الان به خاطر آورده‌ باشید که همکاران شما نیز چندین و چند‌بار در روز با این کار روی اعصاب شما قدم می‌زنند. گروه یاد‌شده علاوه‌بر شماره‌های داخلی به چشم‌ها و گوش‌های همکاران خود نیز اعتماد ندارند و تمام اخبار، شنیده‌ها و دیده‌های خود را با صدای بلند برای دیگران تعریف می‌کنند. این درحالی است که مدیران بسیاری از اداره‌‌ها برای آسایش کارمندان، هرواحدی را با پارتیشن‌بندی از دیگر واحدها جدا می‌کنند.

با وجود این سر‌وصدای افراد یاد‌شده همچنان در گوش دیگران می‌پیچد. به‌هر حال چنانچه آلودگی صوتی را ویژه موتورسیکلت‌ها و خودرو‌ها ندانسته و در این مورد نیز کمی در رفتار‌های خود دقت کنیم به‌قول معروف جای دوری نمی‌رود.

قارچ سفت

اگر گذارتان به افسریه، شهرک والفجر، بلوک‌آ، کوچه دوم شهید اشرفی اصفهانی افتاد، مواظب باشید زیرا مطابق مشاهدات نگارنده چند روزی است که در این مسیر در نگاه نخست به‌نظر می‌رسد قارچ‌های سفتی روی زمین روییده‌‌اند که برای رهگذران به قول معروف جفت‌پا می‌گیرند.

این رستنی‌های آهنی در واقع فلکه‌های آب است که توسط ماموران شرکت آب‌و‌فاضلاب و در راستای عوض‌کردن کنتور منازل ساکنان محل کاشته شده است. آنها حدود10‌سانتی‌متر از سطح پیاده‌رو بیرون‌زده و به‌گفته شاهدان عینی تا به‌حال چندین رهگذر را مجروح کرده‌اند. احتمالا دلیل این اختلاف سطح این است که کوچه آسفالت خواهد شد و فلکه‌ها باید بالاتر نصب شود تا زیر آسفالت نرود.

کد خبر 121196

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز