همشهری آنلاین: رئیس ستاد پزشکی کاروان ایران در گوانگجو جزییات حادثه سانحه رانندگی کاراته‌کاهای تیم ملی و وضعیت پگاه زنگنه را تشریح کرد.

کاراته

 پورکاظمی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پگاه زنگنه همراه با سه کاراته‌کای تیم ملی شنبه شب در حالی که بعد از صرف شام از رستوران دهکده راهی محل اسکان خود بودند، دچار سانحه رانندگی شدند. ماشین برقی مستقر در دهکده در یک پیچ با سرعت پیچیده بود که کاراته‌کاها به بیرون از ماشین پرت شده و روی یکدیگر افتاده بودند که پگاه زنگنه دومین فردی بود که به بیرون پرت شده بود اما آسیب دیدگی او از سایرین جدی‌تر است.

 پور کاظمی ادامه داد: بعد از پرت شدن این کاراته‌کا به بیرون ماشین سر او با زمین برخورد کرده و از ناحیه سر دچار آسیب دیدگی شده که بلافاصله بعد از این حادثه او را به بیمارستان "هاینو" شهر گوانگ‌جو فرستادند که به سرعت مورد معاینات پزشکی سه جراح مغز و اعصاب از پکن و گوانگ‌جو قرار گرفت. بعد از انجام معاینات پزشکی و ام‌آر‌آی، خدا را شکر این یقین حاصل شد که زنگنه مشکل حادی ندارد. او می‌تواند بدون مشکل حرف بزند و قدرت تکلم دارد. حال عمومی این ورزشکار خوب است و هیچ نشانه‌ای از سرگیجه یا حالت تهوع در او وجود ندارد.

 رئیس کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک ادامه داد: این ورزشکار از بخش آی‌سی‌یو مرخص شده اما لازم است چندین روز در بیمارستان بستری شود و تحت مراقبت پزشکان باشد. او حداقل تا سه ماه اجازه تمرین نخواهد داشت اما هیچ خطر جدی او را تهدید نمی‌کند.

 وی تاکید کرد: برای سایر کاراته‌کاها مشکل خاصی به وجود نیامده و می‌توانند در بازی‌ها حضور پیدا کنند.

کد خبر 121269
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز