کریم اعظمی: محمدرضا خلعتبری بعد از شنیدن سوت پایان دیدار لیگ قهرمانان آسیا، ناراحت‌ترین بازیکن ذوب‌آهن‌ بود.

فوتبال - ذوب آهن

 او وقتی قصد ورود به زمین مسابقه را داشت نگاهی به جام قهرمانی انداخت و امیدوار بود آن را با دیگر هم‌تیمی‌هایش فتح کند ولی این اتفاق نیفتاد. ذوب‌آهن‌ که تا فینال خیلی خوب پیش‌رفته بود، در نهایت مقابل حریف کره‌ای شکست خورد تا چیزی جز حسرت برای نماینده شایسته ایران باقی نماند. خلعتبری در این مسابقات یکی از بهترین بازیکنان ذوب‌آهن‌ بود و خیلی کم پیش آمد که بازی‌هایش نوسان داشته باشد. او گل‌های حساسی را برای ذوب‌آهن‌ به ثمر رساند و در بازی فینال هم یک گل زد. این گل اما نتوانست ذوب‌آهن‌ را به قهرمانی برساند و آنها در نهایت با خاطره‌ای تلخ توکیو را ترک کردند. خلعتبری معتقد است که ذوب‌آهن‌ مستحق قهرمانی بوده چرا که برای رسیدن به فینال راه سخت‌تری را نسبت به سئونگ‌نام طی کرده است. او در مورد فینال لیگ قهرمانان و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد. خلعتبری تأکید می‌کند که ازدست‌دادن قهرمانی تأثیر منفی‌ای در روند ذوب‌آهن‌ نخواهد داشت و آنها می‌خواهند با قهرمانی در لیگ برتر ثابت کنند که بهترین تیم ایران هستند.

  • ابتدا بهتر است در مورد بازی فینال حرف بزنی که قطعا تلخ و ناراحت‌کننده بود، درست است؟

بله، واقعا همینطور است. الان به این فکر می‌کنم که اگر قهرمان می‌شدیم چقدر با اشتیاق و خوشحالی حرف می‌زدم ولی متأسفانه این اتفاق نیفتاد و همه‌چیز خسته‌کننده بود. اصلا دوست ندارم به بازی توکیو فکر کنم چون واقعا آزارم می‌دهد.

  • بعد از بازی هم گریه کردی ؟

نمی‌دانم چه بگویم. حتی اگر مدت‌ها بعد هم به فینال فکر کنم باز هم ناراحت خواهم شد. ازدست‌دادن جام خیلی تلخ بود و من هم ناراحت بودم. نمی‌توانستم خودم را کنترل کنم و بی‌اختیار اشک ریختم. وقتی قبل از بازی جام قهرمانی را دیدم به‌خودم گفتم که موقع برگشتن، این جام را با خودمان به ایران می‌بریم ولی در نهایت اتفاقات دیگری رقم خورد.

  • قبول داری خوب بازی نکردید؟

در لحظاتی از بازی بد بودیم ولی در مجموع خوب بازی کردیم. متأسفانه 2گل بد خوردیم و همین باعث شد از لحاظ روحی افت کنیم. وقتی گل اول را زدیم همه بازیکنان امیدوار به زدن گل تساوی بودند ولی سئونگ‌نام روی یک ضد‌حمله به گل رسید. اگر ما گل اول را می‌زدیم یا بازی را مساوی می‌کردیم مطمئنا شرایط عوض می‌شد.

  • حریف کره‌ای مستحق قهرمانی بود؟

به‌نظر من آنها تا آمدن به فینال مسیر راحتی داشتند و بازی‌هایشان اصلا با بازی‌های ما قابل قیاس نبود. ما تا فینال حریفان بسیار قدرتمندی را شکست دادیم و مستحق قهرمانی بودیم. هیچ‌چیزی از حریف کره‌ای کمتر نداشتیم و معتقدم گل‌های بدی خوردیم که برخلاف جریان بازی بود. نمی‌دانم چه شد که پس از دریافت گل اول شیرازه تیم از هم پاشید. به‌نظرم اگر کمی بیشتر تمرکز داشتیم و کمتر اشتباه می‌کردیم می‌توانستیم قهرمان آسیا شویم.

  • چرا خط دفاعی ذوب‌آهن‌ ضعیف بازی کرد؟

تمامی بازیکنان تا صعود ذوب‌آهن‌ به فینال بازی‌ها به یک اندازه نقش داشتند و این موفقیت برای مجموعه تیم است. هر وقت هم می‌بازیم شخص خاصی مقصر نیست و نباید زحمات خط دفاعی را نادیده بگیریم. در برد و باخت همه به یک اندازه مقصر هستند و بازیکنان تیم ما عادت ندارند شکست را گردن هم بیندازند.

  • اگر بازی به‌صورت رفت و برگشت انجام می‌شد بهتر نبود؟

شاید بهتر بود که به‌صورت رفت و برگشت انجام می‌شد ولی به هر حال این مسابقه تمام شد و ما فینال را باختیم.

  • گلی هم که زدی چاره‌ساز نشد؟

من باید به وظیفه‌ام عمل می‌کردم که خدا خواست و گل زدم. اصلا کار خاصی انجام ندادم و باز هم می‌گویم اگر کمی تمرکز داشتیم قهرمان آسیا می‌شدیم.

  • این تلخ‌ترین شکست دوران بازیگری‌ات بوده؟

بله، یکی از تلخ‌ترین شکست‌های دوران بازیگری‌ام بود و هیچ‌وقت آن را فراموش نخواهم کرد. بازیکنان ذوب‌آهن‌ قبل از بازی از لحاظ روحی وضعیت خوبی داشتند و اصلا استرس نداشتیم چون در مراحل قبلی در سخت‌ترین بازی‌ها به پیروزی رسیده بودیم. اصلا یک درصد هم به شکست فکر نمی‌کردیم ولی در نهایت این اتفاق افتاد. خستگی سفر به ژاپن در تن بازیکنان و مربیان ماند و هنگام بازگشت به ایران اصلا شرایط خوبی نداشتیم.

  • مثل اینکه هنگام برگشت از شرایطی که در هواپیما وجود داشته ناراضی بوده‌اید؟

من نمی‌دانم دیگر هم‌بازی‌هایم در این مورد چه حرف‌هایی زده‌اند ولی باید بگویم که این یکی از بدترین سفرهایم بود و احساس کردم که در اتوبوس‌های قدیمی نشسته‌ام. جای تأسف دارد که بازیکنان تیمی در قواره ذوب‌آهن‌، به خاطر هزینه کمتر در قسمت معمولی هواپیما مستقر شوند.

  • در مورد بیانیه تبریک سپاهانی‌ها که ذوب‌آهن را تیم دوم اصفهان قلمداد کردند چه صحبتی داری؟

این خبر را در ژاپن شنیدیم و اول باور نمی‌کردیم که سپاهانی‌ها چنین چیزی را عنوان کنند ولی بعدا متوجه شدیم که درست بوده است. واقعا انتظار نداشتیم سپاهانی‌ها اینگونه برخورد کنند و خودم هم از ساکت و دیگر مسئولان سپاهان چنین توقعی نداشتم. برای ما قابل باور نبود که ببینیم چنین بیانیه‌ای‌ صادر کرده‌اند، آن هم در حالی که نماینده ایران بودیم.

  • حالا به‌نظر تو سپاهان تیم اول اصفهان است یا ذوب‌آهن‌؟

سپاهان 4سال است در شکست‌دادن ذوب‌آهن‌ آرزوبه‌دل مانده و این خودش خیلی چیزها را نشان می‌دهد. همه‌چیز فقط قهرمانی نیست؛ در ضمن بهتر است بودجه ما را با بودجه باشگاه سپاهان مقایسه کنید.

  • یعنی معتقدی قهرمان می‌شوید؟

ما تیم بسیار خوبی داریم و مدعی اول قهرمانی هستیم. اگر همینطور ادامه دهیم مطمئنا قهرمان خواهیم شد.

  • ازدست‌دادن قهرمانی در آسیا در روحیه شما تأثیر منفی نمی‌گذارد؟

خیر، هر بازی و هر تورنمنتی شرایط خاص خودش را دارد و ما دیگر نباید به لیگ قهرمانان فکر کنیم. ما قهرمانی را از دست دادیم ولی در سال آینده با تجربه بیشتر در آسیا بازی خواهیم کرد و این بار به‌دنبال قهرمانی خواهیم بود.

  • امسال رقابت برای قهرمانی سخت است؟

صددرصد همینطور است و فاصله امتیازات خیلی کم است. فکر کنم امسال قهرمان در آخرین هفته مشخص شود. در ضمن معتقدم که بازی‌های رودررو بین مدعیان اهمیت ویژه‌ای داشته باشد و تیم ما نباید مقابل مدعیان قهرمانی به سادگی امتیاز از دست بدهد.

  • خیلی‌ها معتقدند ذوب‌آهن‌ تیم همیشه نایب‌قهرمان است؛ نظر تو چیست؟

ما در این سال‌ها چند بار نایب قهرمان شده‌ایم و این باعث شده که چنین موضوعی در مورد تیم ما مطرح شود. البته باید بگویم که شایستگی ذوب‌آهن‌ در این سال‌ها بیشتر بوده و چند بار با بدشانسی قهرمانی را از دست داده‌ایم.

کد خبر 121323

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز