گروه اقتصادی: آخرین تحولات اجرای قانون یارانه‌ها در بخش قیمت‌ها همچنان بر محور اطلاعیه‌ها و اظهارات کلی مقامات دولتی برای آخرین هماهنگی‌ها می‌چرخد.

به گزارش همشهری پس از گردهمایی بزرگ مقامات محلی از سراسر کشور که روز سه‌شنبه برگزار شد، خبرها حاکی از ارسال نامه‌هایی از سوی بانک مرکزی و دولت به بخش‌های زیرمجموعه است تا خود را برای اجرای مرحله دوم قانون یارانه‌ها آماده کنند.
به گزارش همشهری، معاون اول رئیس‌جمهور در بخشنامه‌ای از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی خواسته است در اجرای مرحله جدید اجرای قانون یارانه‌ها هماهنگ باشند.

در این بخشنامه که به وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ شده، با اشاره به موضوع نزدیک شدن به زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها آمده است: به‌منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در قیمت‌گذاری کالا و خدمات، کلیه دستگاه‌های دولتی و عمومی موظفند قبل از هرگونه تغییر قیمت، موضوع را برای بررسی به کارگروه کنترل بازار اعلام کنند تا پس از هماهنگی‌های لازم و درصورت مقتضی، اعلام شود.

بانک مرکزی هم در نامه‌ مهمی به مدیران عامل بانک‌ها با تصریح بر نزدیک شدن موعد اعلام امکان برداشت یارانه‌ها توسط مردم از سوی دولت به آنها آماده باش کامل داد.به گزارش فارس، در نامه آماده‌باش بانک مرکزی به بانک‌ها، با توجه به اتمام عملیات واریز یارانه‌های نقدی به حساب متقاضیان و نزدیک شدن به موعد اعلام امکان برداشت این مبالغ توسط دولت، رعایت نکاتی مورد تأکید قرار گرفته است.

بنابراین گزارش، ایجاد آمادگی کامل در سامانه‌های بانکداری و سوئیچ کارت برای پاسخگویی مناسب به حجم تراکنش‌های وارد شده و پرهیز از اجرای برنامه‌های منجر به توقف طولانی‌مدت خدمات‌رسانی در بازه‌های واریز وجوه یارانه‌ها، از جمله این نکات است.

همچنین تجهیز و آمادگی کامل شعب کشیک جهت ارائه خدمت (حتی در روزهای تعطیل) تا ساعت 19، اجرای برنامه‌های تبلیغاتی جهت ترغیب مردم به خرید الکترونیکی از طریق پایانه‌های فروش به جای برداشت وجه از خودپردازها، حصول اطمینان از فعال بودن تمامی پایانه‌های الکترونیکی به‌خصوص وضعیت خدمت رسانی خودپردازها، ایجاد امکانات لازم جهت رفع مشکلات سوئیچ بانک در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مدیریت بهینه نقدینگی و تهیه اسکناس و ایران چک کافی جهت تغذیه مناسب خودپردازها در سطح استان‌های کشور، از دیگر نکات مورد تأکید در نامه مهم بانک مرکزی است.

در پایان این نامه تأکید شده است: تلاش بانک مرکزی و پیگیری مکاتبات انجام شده با ستاد طرح تحول اقتصادی مبنی بر اجازه برداشت وجوه یارانه در روزهای دهم تا بیستم ماه کماکان ادامه دارد ولی بانک‌ها باید آمادگی لازم برای پرداخت این وجوه در روزهای دیگر ماه را نیز داشته باشند.

پرداخت یارانه نقدی قطع نمی‌شود

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت گفت: در آخرین شاخصی که بانک مرکزی برای نرخ تورم اعلام کرده این نرخ تنها نیم درصد افزایش یافته و نرخ تورم کنونی به9.7 درصد رسیده اما این امکان وجود دارد که برخی از فروشندگان به‌طور موردی در نرخ بعضی کالاها تغییراتی ایجاد کرده باشند؛ این در حالی است که به‌طور کلی بازار کالا آرام است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا فرزین با تکذیب برخی از اخبار منتشر شده مبنی بر قطع یارانه‌های نقدی، گفت: از آنجا که این قانون دائمی است پرداخت یارانه‌ها ادامه داشته و قطع نخواهد شد. او باردیگر تاکید کرد: زمان اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها توسط رئیس‌جمهور اعلام می‌شود.

کد خبر 122624

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز