مجلس شورای اسلامی با الحاق جزایر هندورابی، فارور و بنی فارور به منطقه آزاد کیش موافقت کرد؛ این در حالی است که به گفته مسئولان سازمان حفاظت محیط‌زیست قرار بود این مناطق بکر حفاظت شده که زیستگاه‌ تعداد زیادی از انواع پرنده، آهو، لاک پشت و تعداد زیادی از کلونی‌های مرجانی است، ارتقای درجه یابد.

kish

به گزارش ایسنا، حدود یکسال و نیم قبل سازمان مناطق آزاد اقدام خود را برای دراختیار گرفتن جزایر «هندورابی»، «فارور» و «بنی فارور» آغاز کرد که با مخالفت سازمان حفاظت محیط‌زیست مواجه شد.

در ادامه این گزارش آمده است: سازمان مناطق آزاد در یکی از کمیسیون‌هایی که سازمان حفاظت محیط‌زیست در آن عضویت نداشته است، لایحه الحاق جزایر هندورابی، فارور و بنی فارور را به منطقه آزاد کیش به تصویب رساند و پس از آن این لایحه از سوی دولت به مجلس فرستاده شد.

با اطلاع سازمان حفاظت محیط‌زیست از این موضوع، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خواستار استرداد لایحه ارسالی دولت در این خصوص شد اما به‌نظر می‌رسد این تلاش‌ها به نتیجه نرسید و سرانجام  مجلس شورای اسلامی با الحاق جزایر هندورابی، فارور و بنی فارور به منطقه آزاد کیش البته با رعایت موازین زیست‌محیطی موافقت کرد!

کد خبر 123656

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز