میراث فرهنگی استان تهران، خانه پدری جلال و شمس آل‌احمد را با بهای 640میلیون تومان خریداری کرده است.

منزل آل آحمد

به گزارش مهر، خانه پدری جلال و شمس آل‌احمد که شخصیت‌های بزرگ دیگری مانند آیت‌الله احمد و محمود طالقانی را در خود پرورش داده اخیراً توسط سازمان میراث فرهنگی تملک ‌شده و این در حالی است که هنوز مسئولان این سازمان و اداره‌کل میراث فرهنگی استان تهران نحوه بهره‌برداری از آن را اعلام نکرده‌اند. این بنای تاریخی که شالوده آن در دوران قاجار و حکومت احمدشاه بنیان گذاشته شده به خاندان آل‌احمد تعلق دارد. نخستین مالک آن سیداحمد آل‌احمد بوده و پس از او هم به پدر جلال آل‌احمد رسیده است.

اداره‌کل میراث فرهنگی استان تهران این بنا را که در تاریخ 25 مهر سال 1383 با شماره 11206 به ثبت ملی رسیده است شنبه گذشته از آخرین ساکن این خانه (مهدی آل‌احمد، خواهرزاده جلال و شمس) خریداری کرد. مهدی آل‌احمد دراین باره گفت: مجبور بودیم، کار دیگری نمی‌توانستیم بکنیم. دوشنبه 22 آذر به ما گفتند که باید تا صبح شنبه (27 آذر) خانه را تخلیه کنید وگرنه از پول خبری نیست.

وی با گلایه از اعلام فوری این ضرب‌الاجل برای تخلیه خانه اجدادی‌شان ادامه داد: 3 خانوار؛ یکی خانواده من، دومی خانواده پسرم و سومی خانواده دخترم در این خانه ساکن بودند. ما چطور می‌توانستیم در 5‌روز که 3 روزش هم تعطیل بود (تاسوعا و عاشورا) برای این سه خانواده جا پیدا کنیم؟ الان زن و بچه همه ما آواره شده‌اند و خود من شب‌ها در مغازه‌ام می‌خوابم!خواهرزاده شمس آل‌احمد گفت: ما از مسئولان میراث فرهنگی خواستیم اجازه بدهند مراسم چهلم دایی‌ام را در این خانه برگزار کنیم و بعد آن را تخلیه کنیم ولی گفتند این امکان وجود ندارد.

کد خبر 123936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز