همشهری آنلاین: مقامات پاکستان که متوجه حضور وی در مکانی در سمت پاکستان در مرز مشترک با ایران شدند به سرعت اقدام کرده و ظرف 24 ساعت طی یک عملیات کماندویی کوتاه وی را دستگیر کردند.

مقامات پاکستانی دستگیری عبدالرئوف ریگی را تایید کردند و بنا به نوشته‌ یک روزنامه‌ پاکستانی وی به زودی به مقامات ایران تحویل داده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مقامات محلی پاکستان گفتند که یک عضو ارشد گروهک تروریستی جندالله توسط پاکستان دستگیر شده است. این مقامات تایید کردند که این عضو جندالله به وسیله‌ نیروهای امنیتی پاکستان دستگیر شده است.

در عین حال بنا به نوشته‌ روزنامه‌ پاک تریبیون، عبدالرئوف ریگی در حالی که با بی‌سیم خود از منطقه پناهگاهش در مرز پاکستان ـ ایران در بلوچستان با روزنامه‌ای مستقر در لندن تماس گرفت، به وسیله‌ی نیروهای امنیتی پاکستان ردگیری و دستگیر شد و احتمالا به زودی و پس از بازجویی توسط آژانس‌های امنیتی پاکستان به مقامات ایران تحویل خواهد شد.

بنا به گفته مقامات امنیتی مطلع در اسلام‌آباد، آژاس‌های پاکستانی برای ردگیری ریگی به‌ویژه پس از حادثه‌ی تروریستی چابهار که به کشته شدن 40 تن منجر شد، تلاش بسیاری کردند.

بنابراین گزارش، ریگی در تاریخ 21 دسامبر در حال تماس با الشرق الاوسط چاپ لندن بر روی رادار ظاهر شد.

مقامات پاکستان که متوجه حضور وی در مکانی در سمت پاکستان در مرز مشترک با ایران شدند به سرعت اقدام کرده و ظرف 24 ساعت طی یک عملیات کماندویی کوتاه وی را دستگیر کردند.

این دستگیری مصادف با حضور روسای جمهور ایران و پاکستان در نشست همکاری اقتصادی اکو در استانبول شد.

ریگی در فاصله‌ کوتاهی پس از بازجویی توسط مسوولان امنیتی و اطلاعاتی پاکستان به مقامات ایرانی تحویل داده خواهد شد.

عبدالرئوف جانشین عبدالمالک ریگی برادر بزرگ‌تر خود شد که پس از دستگیری توسط مسوولان ایرانی محکوم به اعدام و اعدام شد.

 

 

کد خبر 124003

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز