گروه علمی فرهنگی: مایکروسافت مدت 2سال است که سعی به متقاعدنمودن مسئولان شهر آمستردام دارد که می‌تواند صرفه‌جویی بهتری در هزینه در دسک‌تاپ از جایگزین‌های منبع باز ارائه دهد.

این شرکت اعلام کرد آمستردام آزمایش‌های نرم‌افزار منبع باز را در دسک‌تاپ‌ها در دو بخش در نیمه اول سال‌2007 تست خواهد کرد.

مسئولان آمستردام گفته‌اند که در نظر ندارند تا استفاده از نرم‌افزار اختصاصی را کاملا متوقف سازند اما انتظار دارند تا آزمایش‌ها منجر به کاهش  وسعت قراردادشان با مایکروسافت – تهیه‌کننده نرم‌افزار دسک‌تاپ فعلی‌شان- شود.

سخنگوی شهر ماریجولیان فن گویتن گفت: دو بخش سرویس خانگی شهر و مراجع محلی ناحیه Zeeburg ، سیستم عامل لینوکس را در دسک‌تاپ کامپیوترها آزمایش خواهند کرد.
مسئولان شهر طی بیانیه‌ای اعلام کردند این بررسی شورای شهر آشکار می‌کند که استفاده از نرم‌افزار باز، معاوضه و ذخیره‌سازی، اطلاعات دیجیتالی بهتری را تامین می‌کند.

آمستردام تنها شهری نیست که از دسک‌تاپ‌های اختصاصی به دسک‌تاپ‌های منبع باز روی می‌آورد؛ شهر مونیخ در آلمان نیز به انتقال دسک‌تاپ کامپیوترها به سیستم عامل لینوکس اقدام کرده است.

سایر مناطق و ادارات ملی در اروپا نیز دسترسی حفظ داده خود را مانند دلیلی برای نرم‌افزار عرضه‌شده بر اساس منبع باز و استانداردهای باز بر برنامه‌های اختصاصی ذکر کرده‌اند.

دولت بلژیک امسال رای به پذیرش Open Document Format  یا ODF به وسیله مجموعه تولیدی دسک‌تاپ منبع باز Open Office.org برای معاوضه و ذخیره‌سازی سند داد.

مسئولان کشورهای فرانسه و دانمارک هم مزایای ODF را ارزیابی می‌کنند.

کد خبر 12440

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز