گروه شهری: ایران در بین 50 کشور عضو معتبرترین نهاد بین‌المللی آموزش محیط‌ زیست (FEE) رتبه نخست در جهان را کسب کرد.

evironment

این رتبه بندی براساس حضور فعال کشورها در برنامه‌های اجرایی، شرکت در کارگروه‌های تخصصی، ارزیابی صورت گرفته از برنامه‌ها در طول سال توسط بنیاد مذکور، نشست مجریان ملی کشورهای عضو در اسکاتلند، و ارزیابی عملکرد ساختار FEE انجام گرفته و از بین 50 کشور عضو این نهاد، طرح همیاران محیط‌زیست شهری در رنکینگ فوق، مقام اول در جهان را کسب کرد.

بنا بر این گزارش کشورهای انگلیس، پرتغال، سوئد، آمریکا، فرانسه، ژاپن، چین، آلمان، امارات متحده و ترکیه در این رتبه‌بندی موفق به کسب رتبه‌های بعدی آموزش‌های زیست‌محیطی در سطح مدارس از سوی بنیاد بین‌المللی آموزش‌های زیست‌محیطی شدند.

آموزش‌های فوق در مدارس در 7 مرحله براساس استاندارد ISO14001/EMAS اجرا خواهد شد و در پایان دوره پس از ارزیابی به مدارسی که موفق به گذراندن دوره شده‌اند پرچم ویژه مدارس محیط‌زیستی از بنیاد مذکور اهدا می‌شود. شایان ذکر است طبق برنامه تا پایان سال‌جاری 40 مدرسه در سطح شهر تهران تحت آموزش‌های محیط‌زیستی قرار خواهند گرفت.

برنامه‌های آتی ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار جهت ملی کردن طرح فوق عضویت یک مدرسه از هر استان کشور با همکاری وزارت آموزش‌و‌پرورش و سازمان حفاظت محیط‌زیست در این طرح خواهد بود که در آینده نزدیک اجرا می‌شود.

کد خبر 125380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز