همشهری آنلاین: رییس قوه مقننه گفت: حرکت ملت مسلمان تونس برای استیفای حقوق خویش هم نشانگر بیداری است، البته باید مراقبت کنند که برخی کشورها، که تا چند روز پیش از ساختار قبلی آن کشور حمایت می‌کردند، با فرصت‌طلبی به نحو دیگری قصد تحمیل خود را نداشته باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر علی لاریجانی در نطق قبل از دستور یکشنبه صحن علنی مجلس با اشاره به مسائل رخ داده در منطقه اظهار داشت: این روزها مسائل مهمی در منطقه و جهان اسلام می‌گذرد که ایجاب می‌کند با دقت بیشتری کشورهای منطقه بر تحولات تمرکز کنند.

لاریجانی تصریح کرد: در این میان رفتار آمریکا و چند کشور غربی خیلی مضحک است. کشورهایی که عامل اصلی استبداد و فشار بر ملت تونس بودند امروز نقش غمخوار ملت را بازی می‌کنند. از طرفی فرجام تکیه بر این گونه ابرقدرت‌های پوشالی نیز روشن‌تر می‌شود و برای بسیاری از کشورها پندآموز است که این ابرقدرت‌ها حتی حاضر به پذیرش آنها در شرایط گرفتاری آنها نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر نابسامانی‌های دیپلماتیک خود در منطقه ماجراجوی جدیدی را در لبنان آغاز کرده گفت: امروز زمانه‌ای نیست که آمریکا بتواند صحنه واقعی بیداری مسلمانان را با فریب‌کاری به سوی اغراض خود سوق دهد و این همه وعده در مورد احقاق حقوق ملت فلسطین در چند سال اخیر به استراتژی جاده‌صاف‌کنی رژیم صهیونیستی بدل شده است.

لاریجانی با طرح این سوال که آیا این فرومایه‌گی یک ابرقدرت در مقابل رژیم صهیونیستی نیست؟ گفت: ملت مقاوم لبنان با هوشیاری پاسخ این رفتار ناجوانمردانه سیاسی را داده و خواهند داد.

وی همچنین با تشکر از وزارت اطلاعات که با پشتکار خود عوامل ترور شهید دکتر علی محمدی را دستگیر کرده‌اند، گفت: رژیم صهیونیستی در تاریخ ننگین خود پرونده قطوری از ترور دارد و در این سالهای اخیر به دلیل شکست‌های پی در پی و بی‌آبرویی در صحنه نبرد نظامی و سیاسی رفتار دزدانه تروریستی خود را تشدید کرده است.

وی ادامه داد: قطعا این اقدامات ماهیت نژادپرستانه آن رژیم را بیشتر هویدا می‌کند و مطمئن باشند که پاسخ ملت ایران کوبنده خواهد بود و آن رژیم سفاک را از ناهوشیاری خارج خواهد کرده تا تاوان اقدامات ناجوانمردانه خود را بپردازد.

رییس قوه مقننه بار دیگر با تشکر از نیروهای امنیتی کشور اظهار امیدواری کرد که با ضربه‌های پی در پی، ریشه‌های این شبکه پلید را برچینند و قوه قضاییه با قاطعیت نسبت به آنان اقدام کند.

وی همچنین با گرامیداشت سالگرد شهادت سربازان فداکاران اسلام ، نواب صفوی، طهماسبی و برادران واحدی و ذوالقدر گفت: این دلاورمردان مجاهد در شرایطی از اسلام و حقوق ملت دفاع کردند که تلاش کشورهای آمریکا و انگلیس جهت استقرار نظام دیکتاتوری وابسته در ایران بود. مجاهدت این مدافعان حقوق ملت بر پرده‌هایی از نیرنگ غرب روشنایی بخشید و باعث استقامت ملت ایران و آغاز مبارزات اصیل اسلامی در کشور شد.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرچند این عزیزان جان خود را در راه اسلام به ملت اهدا کردند اما ثمره این مبارزات خداجویانه به پیروزی انقلاب اسلامی ختم شد که امروز عامل بیداری در جهان اسلام است.

وی همچنین با اشاره به سقوط هواپیمای تهران -ارومیه و جان باختن تعداد زیادی از هموطنان گفت: این سانحه هوایی باعث تاثر همه نمایندگان ملت شد لذا به خانواده محترم این عزیزان بر نمایندگان استان آذربایجان غربی تسلیت عرض می‌کنیم و از کمیسیون عمران می‌خواهیم با حضور مسوولان ذی‌ربط ابعاد این حادثه را دقیقا بررسی و گزارش آن را به مجلس اعلام کنند.

کد خبر 125887
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز