گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 24 دی ماه امسال حاکی از ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار خرده‌فروشی مواد خوراکی است.

براساس این گزارش، گرچه قیمت عمده انواع برنج، میوه‌ و سبزی‌های تازه و تخم مرغ نسبت به هفته قبل افزایش داشته اما نرخ بسیاری از اقلام ثابت بوده یا افزایش اندکی داشته است.براساس این گزارش در هفته منتهی به 24 دی ماه در گروه لبنیات قیمت همه اقلام این گروه نسبت به هفته قبل ثابت بود. بهای تخم‌مرغ0.4 درصد افزایش یافت و شانه‌ای 29 هزار و 800 تا 36 هزار و500 ریال فروش رفت.

همچنین در گروه برنج قیمت همه انواع این گروه نسبت به هفته قبل بین یک تا1.4 درصد افزایش و در مقایسه با هفته مشابه ماه قبل و هفته مشابه سال قبل به‌ترتیب4.9  و5.3 درصد افزایش داشته است.اما در گروه حبوب، بهای لپه نخود و لوبیا چشم‌بلبلی در مقایسه با هفته قبل هر یک معادل 0.2 درصد کاهش یافت گرچه در مقایسه با هفته مشابه سال قبل قیمت حبوب بیش از 24 درصد رشد داشته است. طی هفته مورد گزارش در گروه میوه‌های تازه، بهای انار معادل 0.8 درصد کاهش اما قیمت سایر اقلام این گروه بین0.4 تا7.6  درصد افزایش داشت.

در گروه سبزی‌های تازه نیز بهای گوجه‌فرنگی معادل 3.9 درصد کاهش اما قیمت لوبیا سبز36.5  درصد، بادنجان 13.3 درصد و بهای سایر اقلام این گروه بین 1.6 تا9.1 درصد افزایش داشته است.

در این دو گروه قیمت بادنجان و خیار با افزایش 119 و 95 درصدی نسبت به هفته مشابه سال قبل بیشترین افزایش را در بین اقلام گزارش شده بانک مرکزی داشته‌است. در هفته مذکور قیمت گوشت مرغ معادل2.3 درصد کاهش داشته و بهای گوشت گاو و گوساله و گوشت گوسفند ثابت بوده است.این گزارش می‌افزاید: در هفته مذکور نسبت به هفته قبل قیمت قند معادل0.4 درصد و روغن نباتی مایع 0.2 درصد افزایش یافت اما بهای شکر0.7 درصد و روغن نباتی جامد 0.2 درصد کاهش یافت و قیمت چای خارجی بدون تغییر بود.

کد خبر 126156

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز