زهرا مصطفوی، فرزند و یادگار رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با همشهری تاکید کرد:

امام خمینی

در آزمون حمایت از منافع ملت‌ها و حقوق ملت فلسطین در منطقه به جز یکی دو کشور عربی، بقیه کشورها نمره بسیار بدی نزد افکار عمومی منطقه و جهان کسب کردند.مدیر گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و عضو هیات علمی این دانشگاه در رابطه با پیروزی قهرمانانه مردم غزه در جنگ 22 روزه با رژیم صهیونیستی گفت: در پاسخ به آن دسته از رسانه‌هایی که همه تلاش خود را به‌کار گرفتند تا دستاوردهای فلسطینیان در تأسی از انقلاب اسلامی ایران نامگذاری نشود، همین بس که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس پس از تهاجم کماندوهای صهیونیستی به ناوگان آزادی غزه گفته بود: «اجازه نمی‌دهیم غزه به یک بندر ایرانی تبدیل شود.» به عقیده من، اشاره او دقیقا به نقشی بود که جمهوری اسلامی ایران در راه‌اندازی کاروان‌های آزادی غزه از سراسر جهان ایفا کرد. این همان جهانی‌سازی‌ قضیه فلسطین بود که حضرت امام خمینی(ره) تحقق آن را درصورت استقامت در راه انقلاب وعده داده بودند.

مصطفوی با تاکید بر نقش انقلاب اسلامی ایران در جهانی‌سازی قضیه فلسطین گفت: اگرچه خیلی‌ها موفقیت‌های اخیر فلسطینیان و اصولا قضیه فلسطین را قصد دارند به اقدامات مقطعی و تاکتیکی برخی کشورهای دیگر پیوند زنند اما با نگاهی به آرمان حضرت امام(ره) در تعیین روز جهانی قدس می‌توان به‌خوبی نقش ایشان و انقلاب اسلامی ایران را در تقویت جایگاه قضیه فلسطین درک کرد.

هدف امام از نامگذاری روز قدس ابتدا جهانی‌سازی‌ قضیه فلسطین و سپس استفاده از این جهانی‌سازی‌ برای آزادی مطلق فلسطین از اشغال صهیونیست‌ها بود. طی سال‌های اخیر فقط جمهوری اسلامی ایران بود که در همه شرایط از فلسطین حمایت کرد و نگذاشت چراغ قضیه فلسطین در منطقه و جهان خاموش شود. استمرار و تداوم ملت ایران در حمایت از قضیه فلسطین منجر به الگوگیری فلسطینیان از انقلاب مردمی ایران شد و در نهایت 2انتفاضه در فلسطین شکل گرفت که اتفاقات اخیر فلسطین نتیجه خون شهدای فلسطینی این دو انتفاضه است. بنابراین به‌رغم شیطنت‌های برخی رسانه‌های خودفروخته که نمی‌خواهند با تایید این روند موجبات الگوگیری سایر مردم منطقه از انقلاب اسلامی ایران را فراهم کنند، نقش انقلاب اسلامی ایران در جهانی‌سازی‌ قضیه فلسطین غیرقابل انکار است.

مصطفوی گفت: هرچقدر قضیه فلسطین درسطح افکار عمومی جهان مورد تایید قرار گرفت، اسرائیل در سطح بین‌المللی به گوشه‌ای خزید و در واکنش به این اقدام بین‌المللی علیه رفتارهای نژادپرستانه، اقدام به جنایات بیشتری علیه فلسطینیان کرد. حلقه این انزوا به‌ویژه پس از اقدام احمقانه صهیونیست‌ها در حمله به ناوگان بین‌المللی امدادرسان به غزه و شهادت 9تبعه ترک در آن تنگ‌تر و تنگ‌تر شد تا جایی‌که هم اینک رژیم صهیونیستی برای فرار از این موقعیت در اندیشه فرار به جلو افتاده و می‌گوید بار دیگر قصد حمله به نوار غزه را دارد تا به این ترتیب معادله کنونی منطقه و جهان را به زعم خود خراب کرده و معادله‌ای جدید خلق کند.دبیرکل اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی حامی ملت فلسطین درباره شرایط کنونی حاکم بر منطقه گفت: ظهور پدیده‌ای جدید در منطقه تحت نام محور مقاومت در عرصه ملت‌ها و دولت‌ها تمامی معادلات پیشین منطقه را به هم ریخته است. بازیگر اصلی حال حاضر تحولات منطقه‌ای را محور مقاومت تشکیل می‌دهد.

مشروح این گفت‌وگو را روز شنبه 2 بهمن در صفحه 15 روزنامه همشهری بخوانید.

کد خبر 126158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز