همشهری آنلاین: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از طرح جامع پدافند هوایی کشور با شکل بهینه ای در تجدید استقرار و مدیریت فرماندهی و کنترل برای پوشش کامل فضای کشور خبر داد.

سرلشکر صالحی

به گزارش خبرگزاری مهر، سرلشکر صالحی که در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان قدیم و جدید قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) سخن می‌گفت: هدف از این طرح را پوشش کامل فضای کشور توسط قرارگاه پدافند هوایی توصیف کرد و افزود: آن مقدار نیازمندی پدافند هوایی که قابل تولید و تجهیز هست نیز در طول این برنامه 5 ساله تحقق می‌یابد تا بتوانیم پدافند هوایی مطمئنی برای کل فضای کشور داشته باشیم.

فرمانده کل ارتش گفت: این طرح با کمک کارکنان خود قرارگاه پدافند هوایی ترسیم و در ستاد کل نیروهای مسلح تکمیل شده است و بزودی و با تصویب فرماندهی معظم کل قوا در طول یک برنامه 5 ساله اجرایی و عملی می‌شود.

امیر صالحی با اشاره به فرمایش فرماندهی معظم کل قوا خاطر نشان ساخت: همان‌طوری‌که مقام معظم رهبری بارها فرموده اند: پدافند هوایی خط مقدم ماست و هم و غم سپاه و ارتش در وهله اول پدافند هوایی است.

وی با بیان اینکه ما در خصوص پدافند هوایی دیدگاه روشنی داریم و من این را با روشنی و قوت قلب می گویم افزود: نرم افزار مورد نیاز پدافند هوایی بوسیله صنایع دفاع ما و حمایت دانشگاه ها و علمی که در داخل کشور داریم رو به جلو در حال حرکت است و در بحث سامانه های راداری در طول برنامه 5 ساله ای که گفتم می خواهیم فضای کشور را از لحاظ پوشش راداری بطور 24 ساعته تا سقف 5 هزار پا پوشش کاملی بدهیم.

سرلشکر صالحی با بیان این که در سامانه های ارتفاع کم هیچگونه مشکلی نداریم و تمامی نیاز مندی‌های آن به لحاظ مهمات و سلاح در داخل کشور تولید می شود گفت: سامانه های موشکی با پوشش راداری برای بُرد و ارتفاع متوسط به بالا نیز قابل تامین است و در همین راستا و بزودی گسترش سامانه موشکی مرصاد با موشک شاهین را در یکان های قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) تکمیل می کنیم.

وی با بیان این که ما الان سامانه های مختص ارتفاع بالا را نیز تولید می کنیم و نمونه اش را هم انجام داده ایم تاکید کرد: یکی از بخش های مهم طرح جامع پدافند هوایی سامانه های بُرد بلند است که انشاا... بزودی خبرهای خوشی از آن به اطلاع ملت بزرگ ایران خواهد رسید.

فرمانده کل ارتش بحث فرماندهی و کنترل در پدافند هوایی را بسیار مهم دانست و خاطر نشان ساخت: یکپارچه کردن و اداره کردن از هر مرکزی نسبت به شبکه سراسری در خیلی از مراکز کشور توسط متخصصان خود قرارگاه پدافند هوایی انجام شده است و در رزمایش اخیر قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) نیز بخش های زیادی از آن عملیاتی شد.

فرمانده کل ارتش جمهور اسلامی ایران سپس با ابلاغ و تحویل حکم فرماندهی معظم کل قوا به امیر سرتیپ ستاد فرزاد اسماعیلی وی را به عنوان فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) منصوب کرد.

وی در ادامه ضمن آرزوی توفیق برای امیر سرتیپ اسماعیلی که پرچم فرماندهی و بار سنگین امانت را در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) بر عهده گرفتند گفت: همانطوری که فرماندهی معظم کل قوا در حکمشان تصریح فرموده اند فرمانده جدید پدافند هوایی باید تلاش کند با استفاده از همه ظرفیت ها در ارتش، سپاه، ناجا و همه نیروها شبکه فرماندهی و کنترل را بهینه کند و لایه های آن را اطمینان بخش سازد. صالحی با تاکید بر این که از همین الان تلاش کنیم که از این ظرفیت ها بگونه ای برای آمادگی خود بهره برداری کنیم که غافلگیر نشویم؛ خاطر نشان ساخت انشاءا... بتوانیم آن نیت فرماندهی معظم کل قوا در خصوص از بین بردن 20 درصد تهدید در شرایط غافگیری را اجرایی کنیم.

در این مراسم که فرماندهان نیروهای سه گانه ارتش و مسئولان و فرماندهانی از ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع، ارتش و سپاه حضور داشتند سرلشکر صالحی با بیان اینکه امیر سرتیپ خلبان میقانی به مدت 5 سال در دو مسئولیت فرماندهی نیروی هوایی و فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی زحمت کشیدند، ضمن قدردانی از امیر میقانی گفت: وقتی امیر میقانی فرماندهی نیروی هوایی را بر عهده گرفتند مُبدع ابتکارات خوبی بودند که هم اکنون هم در تمامی پایگاه های نیروی هوایی جاری و ساری است و یکی از آن ابتکارات ماندگار اورهال کلیه هواپیماهای موجود در بدنه نیروی هوایی بود که الان نیز در تمامی پایگاه هابه یک میزان انجام می شود.

امیر صالحی کار ارزشمند دوم امیر میقانی را تشکیل فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) به عنوان یک سازمان اداری - تاکتیکی عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: این‌که پدافند هوایی روز به روز منسجم‌تر و با بکارگیری همه توان در تمام سطوح و در همه نیروها اعم از ارتش، سپاه و حتی ناجا بتواند یک انسجام و یکپارچگی و قوت بیشتری داشته باشد در زمان مسئولیت امیر میقانی اتفاق افتاد.

فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنان خود یکی از برکات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) را اسم آن دانست و تصریح کرد: یکی از جلوه های زیبای این قرارگاه بعد از مجموعه ستاد کل نیروهای مسلح این است که ارتش و سپاه و همه نیروها در کنار هم در آن فعال هستند.

همچنین در ادامه این مراسم امیر سرتیپ خلبان میقانی نیز طی سخنانی با تبریک انتصاب امیر اسماعیلی به فرماندهی قرارگاه پدافند هوایی و ضمن تشکر از همه مسئولان و فرماندهان در رده‌ها و سازمان های مختلف که با وی در مدت فرماندهی‌اش تعامل و همکاری داشته اند قدردانی ویژه ای از مسئولان و کارکنان و ارکان ستادی و صف قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) داشت و تصریح کرد: کارکنان پدافند هوایی همه یکپارچه شور و حرکت بودند و شب و روز زحمت کشیدند و توانستند در این مدت توان رزم را متحول سازند و آمادگی دفاعی را ارتقاء بخشند.

میقانی رمز این شور و حرکت را در ویژگی های کارکنان پدافند هوایی دانست و خاطر نشان ساخت تعهد کارکنان پدافند هوایی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به کشور و ملت بزرگ ایران، تعلق، تبعیت و عشق به فرماندهی معظم کل قوا، دانش و تخصص آنان مثال زدنی است و همه این ها توأم با فداکاری و خلاقیت باعث شد که در همه عرصه های پدافندی تغییرات زیربنایی عظیمی ایجاد شود.

میقانی در پایان از انقلاب و حرکت عظیم کارکنان پدافند در بحث سامانه های راداری و پدافند غیر عامل و سامانه های جمع آور اطلاعات یاد کرد و افزود: کارکنان پدافند همه این جهش بزرگ را با فداکاری و اخلاص برای کشور به ارمغان آورده اند.

 

کد خبر 126710
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز