همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ضمن بر شمردن خطرات جنگ نرم و دیر هوشیار شدن کشور نسبت به این موضوع گفت: این جنگ دارای ابعاد و زوایای پیچیده‌ای است و تلفات این جنگ بر خلاف جنگ سخت، میلیونی است.

سردار جزایری

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از معاونت فرهنگ و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سید مسعود جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در جمع مدیران صنایع، روسای عقیدی سیاسی، مدیران روابط عمومی و فرهنگی وزارت دفاع مستقر در استان فارس، شرایط کشور را به لحاظ سیاسی، اقتصادی فرهنگی و به خصوص جنگ نرم، شرایط خاص توصیف کرد و افزود: سال‌هاست که در عرصه جنگ نرم دشمن هستیم ولی متاسفانه نسبت به این جنگ دیر هوشیار شدیم، این جنگ دارای ابعاد و زوایای پیچیده‌ای است و تلفات این جنگ بر خلاف جنگ سخت، میلیونی است.

وی اظهار داشت: ستاد کل نیروهای مسلح درصدد ارزیابی و بررسی مباحث و فعالیت فرهنگی در سطح نیروهای مسلح است و عمده نگاه ستاد کل نیروهای مسلح به فعالیت‌های وزارت دفاع این است که به خودکفایی صنعت دفاعی توجه ویژه شود، بنابراین، می‌بایست نخبگان و بخش‌های صنعتی کشور را باور کنیم و تلاش شود مجموعه صنایع دفاعی از هر جهت نمونه باشد.

معاون فرهنگی و تبلیغاتی دفاعی ستاد کل با بیان اینکه انتظار از یک صنعت قوی این است که توجه به شرایط فرهنگی، اجتماعی سیاسی و جنگ نرم را داشته باشد، خاطرنشان کرد: در این زمینه بازدارندگی نظامی و مساله امید افزایی و نشاط آفرینی باید مورد توجه قرار گیرد.

سردار جزایری، در ادامه با اشاره به جامعه امیدوار و جوانان با نشاط مورد تاکید مقام معظم رهبری گفت: جامعه ناامید، آینده‌ای هم نخواهد داشت و برای همین دشمن در این زمینه بسیار فعالیت می‌کند.

وی افزود: فعالیت‌هایی که در صنایع دفاعی انجام می‌گیرد، در بعد افتدار، بازدارندگی و ایجاد امید و نشاط، بسیار موثر است.

این مقام ارشد نظامی گفت که ما باید خود را به روز کنیم، به این معنا که ابتکار و نوآوری داشته باشیم و در هر کاری، حرفی نو و طرحی نو در اندازیم.

سردار جزایری با بیان اینکه فرماندهی معظم کل قوا از مناسبت‌هایی کلیشه‌ای و کارهای تکراری نگران هستند، افزود: باید زمینه تفکر و اندیشیدن و کار کارشناسی و اتاق فکر در کارها صورت پذیرد.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور در پایان اظهار داشت: باید آینده پژوهی در زمینه‌های فرهنگی به وجود آید و «چه باید کردها» مورد امعان نظر قرار گیرد.

 

کد خبر 126859
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز