همشهری آنلاین: شاه عربستان که اخیرا به دیکتاتور تونس پناه داده است، حمایت خود از رئیس‌جمهور مصر را نیز اعلام کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری عربستان سعودی، ملک "عبدالله بن عبدالعزیز " شاه عربستان در تماسی تلفنی با "حسنی مبارک " رئیس‌جمهور مصر تایید و همبستگی خود با دولت مصر را اعلام کرد و معترضان به ظلم و استبداد و طاغوت در مصر را کسانی خواند که امنیت و ثبات این کشور را به مخاطره می‌اندازند.

وی در این تماس تلفنی که امروز انجام شد، گفت که انسان نمی‌تواند تحمل کند که کسانی با نام آزادی بیان بازی می‌کنند و کینه و کدورت‌های خود را برای تخریب و ترساندن مردم و تلاش برای فتنه‌انگیزی در این کشور به کار می‌گیرند.

ملک عبدالله که خود در دام آزادی‌خواهی مردم عربستان گرفتار آمده، مدعی شد که دولت و مردم این کشور این اقدامات در مصر را به شدت محکوم کرده و با تمام امکانات خود در کنار دولت مصر و مردم دوست و برادر خود قرار دارد.

در این تماس تلفنی مبارک نیز نسبت به اوضاع مصر به ملک عبدالله اطمینان داد که اوضاع در مصر خوب است و آنچه دنیا در این کشور مشاهده می‌کند، تلاش برخی گروه‌ها است که ثبات و امنیت مصر را نمی‌خواهند، بلکه به دنبال تحقق "اهداف مشکوک غربی " هستند.

حمایت تمام عیار ملک عبدالله از دیکتاتور مصر در شرایطی است که "زین العابدین بن علی " دیکتاتور تونس نیز بعد از آنکه جایی در کشورهای غربی هوادار خود نیافت، به عربستان سعودی رفت و در آنجا مستقر شد.

کد خبر 126933
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز