همشهری آنلاین : معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری، با اشاره به بحث دورکاری و ابلاغ برنامه دورکاری از دو سه هفته گذشته به دانشگاه‌ها و ستاد وزارت علوم، گفت: تقاضاهای زیادی در این زمینه ارائه شده که تا کنون 27 تقاضا عملیاتی شده و برخی از آنها نیز در حال بررسی هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اکبر متکان در مصاحبه مطبوعاتی، با بیان اینکه در بحث دورکاری کمیته‌ای در وزارت علوم شکل گرفته است، ادامه داد: اولویت دورکاری با خانم‌هایی است که زایمان داشته و فرزند دارند و یا بیمار هستند.همچنین کسانی که با توجه به نوع کارشان بازدهی آنان در منزل بیشتر است و ارباب رجوع نیز ندارند، در این طرح قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اولین آثار بحث دورکاری تکریم خانواده است، گفت: پس از آنکه افراد به منزل می‌روند نحوه فعالیت آنها نیز در منزل توسط کمیته دورکاری وزارت علوم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

متکان تصریح کرد: حقوق افرادی که شامل بحث دورکاری می‌شود کاهش نمی‌یابد و حتی در مواردی به آنها فوق العاده تخصیص یافته و حقوق آنها افزایش می‌یابد.

 کفایی مهر مدیرکل تحول اداری و بهره وری وزارت علوم ،در ادامه این بحث با بیان اینکه نیمی از شاغلان در وزارت علوم و دانشگاه‌ها قابلیت دورکاری دارند، ادامه داد: به عبارتی در حال حاضر 27 تا 30 درصد پست‌های وزارت علوم بر اساس آیین نامه ابلاغی هیات دولت قابلیت دورکاری دارد که می‌توان آن را تا سقف 50 درصد افزایش داد.

 

کد خبر 127021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز