یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۳
۰ نفر

ادامه اعتراض‌های مردمی، بورس مصر را به تعطیلی کشاند.

egypt exchange

به گزارش بلومبرگ، تلویزیون دولتی مصر اعلام کرد: بازار سهام و همه بانک‌های این کشور در روز یکشنبه تعطیل خواهند بود. بورس مصر روز شنبه نیز تعطیل شده بود. شاخص سهام در بورس مصر طی روزهای اخیر 17درصد کاهش داشته است. مصر، دومین بازار بزرگ سهام شمال آفریقا را پس از مراکش در اختیار دارد. براساس این گزارش، ارزش اوراق قرضه هم در بورس مصر با افت شدیدی مواجه شد. مؤسسه رتبه بندی فیچ اعلام کرد: ادامه یافتن این روند نزولی در اوضاع اقتصادی مصر، رتبه این کشور را کاهش خواهد داد.

به‌دنبال بالا گرفتن جنبش مردم مصر و نگرانی از سرایت آن به دیگر کشورهای عربی، شاخص بازارهای مالی حاشیه جنوبی خلیج‌فارس هم در معاملات صبح دیروز سقوط کرد.العربیه در گزارشی ویژه اعلام کرد: زیان مالی در بورس‌های حاشیه جنوبی خلیج‌فارس همچنان ادامه دارد؛ به‌طوری که بورس مسقط عمان افت 3درصدی داشته و بورس دبی نیز با سقوط 6درصدی مواجه شده است.

بنابراین گزارش، شاخص بورس کویت شاهد سقوط 157واحدی بوده و بورس قطر نیز سقوط 4درصدی داشته است. شاخص بورس قطر هم با کاهش 363 واحدی در معاملات مواجه بوده و پس از دبی بیشترین زیان را شاهد بوده است. بورس عربستان نیز دیروز سیر نزولی خود را ادامه داد؛ به‌طوری که شاخص بورس عربستان 24واحد سقوط کرد.

کد خبر 127040

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز