گروه اقتصادی: صدها طرح عمرانی در ایام دهه فجر در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

سد سازی - پروژه-

 

به گزارش همشهری و براساس اعلام دستگاه‌های دولتی، این طرح‌ها در بخش‌های نیرو، راه و ترابری، صنعت و معدن، کشاورزی، ورزشی، مخابرات و ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

بهره‌برداری رسمی از سد ماملو با حضور رئیس‌جمهوری، بهره‌برداری از 2هزارو 230طرح صنعت برق ایران با بیش از 21 تریلیون ریال ارزش سرمایه‌گذاری و آغاز عملیات اجرایی 46 طرح صنعت برق با 12 تریلیون و 146 میلیارد ریال هزینه، از جمله طرح‌های بخش نیرو است که در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین2هزار و 2 پروژه‌عمرانی در بخش راه و ترابری با اعتباری بیش از 31858 میلیارد ریال و 111میلیون یورو اعتبار ارزی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد که 1784مورد از این طرح‌ها مربوط به بخش جاده‌ای است.

بهره‌برداری از ده‌ها پروژه صنعتی به ارزش بیش از 10 هزار میلیارد تومان نیز از جمله طرح‌های بخش صنعت و معدن در دهه فجر است که به مرور در قالب جشنواره‌های صنعتی با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد. به گفته وزیر صنایع و معادن بسیاری از این طرح‌ها جزء صنایع‌های‌تک به شمار می‌روند و از سطح تکنولوژی بالایی برخوردارند.

در بخش کشاورزی نیز 92 طرح و پروژه کشاورزی با اعتبار 500 میلیارد ریال در استان تهران طی دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 2هزار نفر در سطح استان ایجاد اشتغال می‌شود که50‌درصد این طرح‌ها مربوط به پروژه‌های آب و خاک، 17 درصد تولیدات گیاهی، 15 درصد تولیدات دامی، 10درصد صنایع تبدیلی و تکمیلی و فراوری بسته‌بندی و 8 درصد مربوط به منابع طبیعی و آبخیزداری است.

افتتاح 304 طرح ورزشی در شهرها و روستاهای مختلف مانند چند مجموعه ورزشی 6هزار نفری، پیست دوچرخه‌سواری و نیز استخر قهرمانی در ورزشگاه شهید شیرودی تهران نیز از جمله طرح‌های بخش تربیت بدنی است که با 137 میلیارد تومان هزینه در این ایام به بهره‌برداری خواهد رسید. در بخش مخابرات نیز 2 هزارو 344 پروژه با 142 میلیارد تومان هزینه در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

 

کد خبر 127265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز