همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی سپاه خواستار حضور بیشتر دانشگاه‌ها و مجامع علمی کشور در عرصه دریایی کشور جهت رفع مشکلات این بخش شد.

علی فدوی

به گزارش خبرنگار ایلنا سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی صبح امروز در همایش ملی شناورهای تندرو طی سخنانی با بیان اینکه در طول تاریخ تحدیدهای زیادی متوجه سرزمین ما بوده است گفت: تهدید‌ها تا پیش از انقلاب غالباً در عرصه زمینی علیه کشورمان وجود داشت اما پس از انقلاب تهدیدهای دریایی نیز شکل جدی به خود گرفت.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی دانشگاه‌ها و مجامع علمی ما باید به صورت فعال و به روز در صحنه حضور داشته باشند تا مشکلات کشور را در این حوزه به سرعت حل کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: هدف‌گذاری ما در سال 1390 ارتقا سرعت شناورهایی که بر روی آنها سلاح و تجهیزات نصب شده، به 80 تا 85 نات می‌باشد.

وی افزود: باید محدودیت‌های حمل سلاح در شناورهای تندرو را از بین ببریم.

همایش ملی شناورهای تندرو که به مدت یک روز در دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود با همت نهادهای مختلفی از جمله نیروی دریایی سپاه، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه امام حسین، سازمان صنایع دریایی، انجمن مهندسی دریایی، پژوهشکده دریایی ایران، موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، دانشگاه مالک اشتر، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی و دانشگاه خلیج‌فارس در راستای ارتقاء صنعت دریایی کشور برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 127511

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز