یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

پیروزی3 بر یک استقلال مقابل پیکان در شرایطی به دست آمد که این تیم پیش‌تر هیچگاه در ورزشگاه شهید رجایی قزوین موفق به پیروزی نشده بود.

فوتبال

‌مسابقه رفت این دو تیم با نتیجه 3 بر صفر به سود استقلال به پایان رسیده بود؛ اما دیروز در هفته بیست و دوم لیگ دروازه استقلال یک بار توسط پیکان باز شد. پیش از این مسابقه حمید علیدوستی که با پیکان نتایج قابل‌قبولی در لیگ دهم گرفته، گفته بود که هر چقدر از قدرت استقلال بگوید، بازهم کم‌ است. با شروع مسابقه نیز پیکان حریف قدرتمندی مقابل استقلال نشان نداد.

ابتدای مسابقه استقلال با تدارک چند حمله برتری خود را ‌به حریف تحمیل کرد و این تیم در دقایق ابتدایی مسابقه سعی می‌کرد بازی را به کنار زمین بکشد و با ارسال توپ از جناجین به گل دست یابد. در این لحظات خط دفاع پیکان متزلزل نشان می‌داد و این فرصت مناسبی برای حملات استقلال بود. در دقیقه 11 مسابقه و در یکی از این حملات توپ ارسالی از جناح راست استقلال علی قربانی را دچار اشتباه کرد و برخورد توپ به دست این بازیکن با اعلام یک ضربه پنالتی به سود آبی‌ها همراه شد. فرزاد آشوبی موقعیت پنالتی را تبدیل به گل کرد تا استقلال ‌ خیلی زود به گل برسد. البته اشتباهات دفاع پیکان تمامی نداشت و مردان علیدوستی در دقیقه 20 مسابقه دومین گل خود را هم دریافت کردند.

این بار نیز توپ ارسالی دسوزا از جناح راست روی پای مهدی سید صالحی نشست و مهاجم استقلال دومین گل تیمش را به ثمر رساند. سیدصالحی که بعد از برطرف شدن آسیب‌دیدگی‌اش در بازی استقلال و استیل آذین به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد شد، دیروز از ابتدا در ترکیب استقلال قرار گرفت. او مقابل استیل آذین یک گل زد و دیروز نیز توانست یک گل دیگر برای تیمش به ثمر برساند.

حضور سیدصالحی در ترکیب استقلال به منزله نیمکت نشینی آرش برهانی بود. برهانی که مصدومیتی جزئی داشت در نیمه دوم به میدان رفت اما نتوانست مهاجم خطرناکی نشان دهد. در نیمه دوم مسابقه پیکان با سازماندهی بهتر، تیم به‌مراتب تهاجمی‌تری نشان داد و در دقیقه 75 یکی از گل‌های خورده را از روی نقطه پنالتی جبران کرد.

خطای مهدی امیرآبادی در محوطه جریمه یک موقعیت پنالتی را برای مردان علیدوستی فراهم کرد و جهانگیر عسگری توانست تنها گل این تیم را به ثمر برساند. پیش از این گل، رحمان رضایی و علیرضا عباسفرد 2 موقعیت گل را برای پیکان از دست داده بودند؛ اما بعد از اینکه پیکان اختلاف را به حداقل رساند، حملات استقلال دوباره شروع شد.

ابتدا هادی شکوری برای استقلال گل زد که در صحنه‌ای مشکوک داور آفساید مدافع این تیم را اعلام کرد؛ اما در دقیقه 79 ضربه سر حنیف عمران‌زاده از توپ ارسالی دسوزا تبدیل به گل شد. این دومین پاس گل دسوزا در این مسابقه بود. هوار ملامحمد، هافبک خبرساز عراقی در این بازی از دقیقه 85 برای استقلال بازی کرد تا او هم در پیروزی این تیم سهیم باشد. با این برد، استقلال در رده دوم جدول به2 امتیازی ذوب آهن رسیدتا رقابت قهرمانی بسیار نزدیک شود.

مظلومی: امیدوارم پیکان سقوط نکند

پرویز مظلومی، سرمربی استقلال از اینکه تیمش در قزوین پیکان را شکست داده، بسیار خرسند است. او می‌گوید: «بازی خوبی بود. از پیش می‌دانستم روز سختی در قزوین خواهیم داشت؛ چرا که پرسپولیس در این شهر شکست خورده بود و این برد از این نظر برایمان اهمیت داشت. امیدوارم پیکان به دسته اول سقوط نکند؛ زیرا تیم استخوان داری است و امروز بازی خوبی را انجام داد.» مظلومی ادامه می‌دهد: «بازیکنان استقلال همگی سرحال بودند و نمایش قابل‌قبولی ارائه دادند.

نمی‌خواهم در مورد گل شکوری که مردود اعلام شد، نظر بدهم اما بعید می‌دانم گل شکوری آفساید بوده باشد.» مظلومی در مورد حضور هوار ملا محمد در استقلال می‌گوید: «این بازیکن مقابل پیکان نخستین بازی‌اش را برای ما انجام داد و اگر از این به بعد در تمرینات تاخیر داشته باشد جریمه خواهد شد و من تشخیص می‌دهم که او را جریمه کنم.» 

کد خبر 128187

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز