مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

گروه شهری: شهردار مشهد با اشاره به روند تحویل واگن‌های متروی مشهد، از آغاز بهره‌برداری از خط یک متروی مشهد با 20 قطار، در اول اسفندماه امسال خبر داد.

mashhad tramva

سیدمحمد پژمان با اعلام اینکه در روزهای اول اسفند ماه 60 واگن متروی مشهد در قالب 20 قطار وارد خطوط مترو می‌شود، افزود: تعهد تحویل واگن‌ها بیش از این تعداد است اما منتظر تکمیل تعداد واگن‌ها نمی‌شویم و فعلا با همین واگن‌ها از خط یک متروی مشهد بهره‌برداری می‌کنیم. وی به ایسنا گفت: با توجه به تعداد قطارها و واگن‌ها، سرفاصله حرکت قطارها، بیشتر می‌شود اما با توجه به شروع بهره‌برداری و تعداد کم مسافران تا زمان تحویل قطارهای جدید، جوابگو خواهد بود.

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه روند تحویل و به کارگیری واگن‌های جدید، بدون توقف ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: قطعات و استاندارد واگن‌های متروی مشهد به‌طور کامل تحت لیسانس شرکت‌های معتبر اروپایی است که تحت نظارت همین شرکت‌ها در چین مونتاژ می‌شود.

وی اضافه کرد: این قطارها با قطارهای متروی تهران متفاوت است و به همین دلیل امکان تولید داخلی آنها وجود نداشت. شهردار مشهد همچنین با اعلام اینکه عملیات خط 2متروی مشهد در حال انجام است، تصریح کرد: یک دستگاه حفار TBM از بندر عباس در حال حمل است و به محض رسیدن به مشهد برای عملیات حفاری تونل‌های خط 2مترو به کار گرفته می‌شود و به این ترتیب سرعت حفر تونل چند برابر خواهد شد. وی یادآور شد: در حال حاضر نیز ساخت ایستگاه‌ها و سگمنت‌های دیواره تونل‌ها در حال انجام است. خط یک متروی مشهد 20 کیلومتر طول دارد و دارای 22 ایستگاه است.

کد خبر 128593

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز